Waar moet ik aan denken bij het inzetten van games bij recruitment?

Aandachtspunten:
  • Je wilt een doelgroep bereiken en de game is daarbij slechts een middel en geen doel op zich.
  • Bepaal van te voren wat de doelstellingen zijn. Wil je met de game informatie verstrekken of wil je bijvoorbeeld voorselectie toepassen?
  • Net als bij het bouwen van een website: zorg dat creatie niet de overhand neemt. Je kunt eindeloos in investeren, maar de vraag blijft steeds of het voldoende toegevoegde waarde biedt.
  • Hoe wordt de doelgroep op de game geattendeerd en is daar budget voor?
  • Zorg dat de follow-up goed geregeld is. Wat gebeurt er nadat de game is gespeeld?
  • Een game kan worden uitgebreid met een virale actie, waarbij deze kan worden doorgestuurd aan vrienden en kennissen. Hierdoor vergroot je het publiek.
  • Een game is niet alleen voor grote organisaties weggelegd. Door games te laten ontwikkelen in lage-lonen- landen als India kun je al vanaf enkele duizenden euro’s een game laten ontwikkelen.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 224 vragen en antwoorden over Werving en selectie.