03
M

Management cases

Tientallen cases over managementvraagstukken. Elke casus voorzien van tips en ervaringen van lezers.

Voorbeelden spreken meer dan theorie. Veel van de cases zijn voorzien van de ervaringen en ideeën van onze lezers in de discussieruimte bij de praktijkcases. Bij elke management casus ligt het accent op het HOE van de aanpak. Wat werkt wel wat niet. De cases worden voortdurend aangevuld met ervaringen en voorbeelden van actuele managementvraagstukken. Management cases, ervaringslessen en inzichten uit de praktijk over beter managen en organiseren.

Veel casussen zijn voorzien van commentaar en ervaringen van lezers. Deze ervaringen tonen soms alternatieve manieren van aanpak. Bij elke management casus ligt het accent ligt op het HOE van de aanpak. Wat werkt wel wat niet. Apart worden de belangrijkste 'lessons learned' vermeld; daarbij is het motto: 'Niets is zo praktisch als een goede theorie!' Een gemeenschappelijk kenmerk van de cases  is dat ook de valkuilen en missers beschreven worden. Immers in de praktijk van beter managen en organiseren is het vaak 'vallen en opstaan' en 'al doende  leren'. Niets gaat van een leien dakje!

Management cases per channel

Trending

Space Launch System Flying Over The Clouds
Cover stories · Cases
Scrum - Agile

De vijfdaagse Sprint-aanpak. Casus klantgerichtheid

Hoe ‘in het klein’ werken aan ‘grote’ veranderingen. Deel 2
Simon van der Veer
37682
0
original
Cover stories · Cases · Boeken
Prestatie indicatoren

Over wendbaarheid en gevestigde organisaties. Praktijkcase.

Het roer omgooien door strategie en competenties aan te pakken
Leo Kerklaan
25593
1
Raymond-Cloosterman
Cover stories · Cases
Ondernemerschap

Ondernemerschap: in vier etappes een wereldmerk bouwen

Rituals-topman Raymond Cloosterman over zijn (marathon)lessen van kelder tot wereldspeler
Cris Zomerdijk
17323
0
movement-pic
Cover stories · Cases · Boeken · Interviews
Organisatiecultuur

Cultuurverandering vanuit de bedoeling

Casus: beweging creëren in een gemeentelijke organisatie
Cris Zomerdijk
56283
7
zelfsturing
Cover stories · Cases
Organisatiecultuur

Casus ‘Bedrijfscultuur en kernwaarden’

Een klantgerichte organisatiecultuur ontwikkelen
Willem Mastenbroek
55004
15
Development
Cover stories · Cases · Interviews
Zingeving in werk en organisatie

Casus: ontwikkelingshulp met impact

Slechts een paar procent wordt goed besteed. Ontwikkeling komt van onderaf.
Cris Zomerdijk
9362
4
5KPI
Cover stories · Cases
Performance management

Hoe je een organisatie bestuurt met slechts 5 KPI’s

Eenvoud werkt écht. Hoe je de strategievertaling en de KPI's simpel houdt.
Rob ter Hedde
48778
13
Onmogelijk2
Cover stories · Cases
Duurzaam ondernemen

De kracht van een onmogelijk doel

Hoe Interface met een geweldige visie maatschappelijk verantwoord winst maak
Jeroen Geelhoed
29439
5
Duurzame motivatie en (zelf-)selectie - In de toekomst zal de manier waarop organisaties hun medewerkers motiveren moeten veranderen.
Cover stories · Cases
Organisatiecultuur

Case: Organisatiecultuur en Bedrijfsmatiger werken

We willen een andere organisatiecultuur. Hoe pakken we dan aan?
Willem Mastenbroek
53760
13
zoutloos
Cover stories · Cases
Klantgerichtheid

In 3 maanden de klantgerichtheid verbeteren

Herrie in de keuken van een ingenieursbureau
Bart van Emden
39783
35

Tips & Tricks

FUNTIONEREN
Cases · Columns
Leidinggeven

De medewerker functioneert niet!

Een praktijkvoorbeeld: Hoe ga je met elkaar in gesprek?
Inge Mink
20909
5
Volkswagen-rusty
Cases · Columns
Corporate governance

Lessen trekken uit het VW-schandaal

Een fraai voorbeeld van de verborgen krachten achter organisaties
Ralf Wetzel
14573
4
monalisa
Cases · Columns
Overheid

Online verandermanagement: hoe participatie activeren?

Casus 'online participatietraject' met de 'lessons learned’.
Peter Vlaanderen
14024
2
treintje
Cases · Columns
Slimmer werken

Eenvoudige maatregelen houden machinisten bij de les!

Houd het simpel, doe wat elders werkt!
Ton Verbeek
23827
4
Managementgoeroes in 140 tekens - Managen in twittertaal: de top 21 tweets
Columns
Conflicthantering / Mediation

Hoe doorbreek je de tweespalt op een afdeling? (Case)

Creëer een open sfeer
Bert Overbeek Gek Op Klanten
11987
19