Vóór en dóór professionals! Platform om kennis en ervaring te delen. Wil grenzen verkennen en blokkades doorbreken. Kritisch, wars van hypes, interactief, altijd op zoek naar wat wél werkt.
ManagementSite telt 80.000 abonnees en ruim 1400 auteurs. De abonnees ontvangen 2x per week een nieuwsbrief. Auteurs beschikken over een eigen auteurs-pagina in ManagementSite. Met de koppeling van auteurs-pagina's en sociale media worden hun publicaties binnen de social media zichtbaar en toegankelijk.
Wij informeren u over vraagstukken die in de praktijk van beter managen en organiseren spelen. We zijn gericht op het HOE. Veelbelovende inzichten en indrukwekkende modellen zijn er genoeg maar HOE wordt het probleem opgelost of het gewenste doel bereikt. 'De wijsheid zit in het doen!
Artikelen worden beoordeeld door de redactie conform de Info voor Auteurs. Voor columns zie Uw column.
Vijf partnersites trekken samen met ManagementSite op. De sites hebben per maand 250.000 bezoekers, waarvan 175.000 uniek, en een half miljoen pageviews.
Het idee achter ManagementSite
We willen voorop lopen in het verspreiden en ontwikkelen van toepassingsgerichte kennis over beter managen en organiseren. Trends vinden wij belangrijk. En vooral de trends die mens en organisatie daadwerkelijk verder helpen. De menselijke maat, innovatie, concurrentiekracht, duurzaamheid, zingeving, ondernemerschap, verantwoordelijkheid.... hoe realiseren we dat?
Daarover gaat dit magazine.
De toets of kennis door ‘communities of practitioners’ met succes toegepast en al doende verbeterd wordt, zien we als de toets waar het om gaat.
Zelfs de beste inzichten verpieteren in sociaal isolement. Waar men niet over leest of praat, wordt ook niet toegepast! Kennis over beter managen en organiseren komt pas tot wasdom in een sociaal en collectief leerproces van al doende, met vallen en opstaan, experimenteren en leren. Handelingsgerichte kennis dus. De wijsheid zit in het doen! Onze artikelen getuigen daarvan. Voorbeelden en concrete acties om organisatie en management te verbeteren geven houvast. Dat is de toets die wij zoeken voor de coverstories.
De columns bieden ruimte voor interessante ideeën en persoonlijke ervaringen. Wij zien de kennis en kunde over beter managen en organiseren nog in volle ontwikkeling. Dat betekent voor ons dat er ook ruimte moet zijn voor creatieve ideeën, afwijkende gezichtspunten, persoonlijke meningen en individuele ervaringen.
De kennisbank
De gepubliceerde kennis en ervaring is inmiddels zo omvangrijk dat we begonnen zijn deze kennis te consolideren. We komen uit op 120 verschillende onderwerpen en deelgebieden. Een selectie van de vergaarde kennis en ervaring is vervolgens toegankelijk gemaakt via onze kennisbank. Criteria hierbij zijn: praktisch, vernieuwend en gefundeerd. De kennisbank zien we als een co-productie van de meer dan 1500 auteurs en de redactieleden van het ManagementSite Netwerk in wisselwerking met de reacties van onze lezers.
Prof. dr. Willem Mastenbroek
Hoofdredacteur ManagementSite
Meer over ManagementSite
De kennisbank van ManagementSite Toepassingsgerichte kennisontwikkeling als een sociaal proces van al doende leren.
Verslaafd aan nieuwe trends en managementmodellen? ManagementSite: 20 jaar kennis en ervaring delen.