Wat zijn de mogelijkheden op het gebied van MSS (zelfservice voor managers)?
De basis van de huidige e-HRM systemen is een portal waar gebruikers op kunnen inloggen en hun eigen personeelsgegevens op het gebied van in-, door- en uitstroom kunnen beheren. De mogelijkheden zijn in principe eindeloos. Voorbeelden van zelfservice toepassingen voor managers zijn:
- Een Management Self Service (MSS)-portaal om klaarstaande taken (mutaties) af te handelen die door medewerkers zijn ingevoerd en om de status van mutaties te volgen;
- Inzien van het individuele dossier van een medewerker met o.a. persoons- en dienstverbandgegevens;
- Goed- of afkeuren van declaraties;
- Raadplegen van allerlei personeelsrapportages, bijvoorbeeld op het gebied van formatie en loonkosten;
- Het ziek- en herstelmelden van medewerkers en raadplegen;
- Raadplegen van het verzuimdossier van betreffende medewerker en van daaruit acties uitvoeren en de status van acties bijwerken volgens de Wet Verbetering Poortwachter;
- Afhandelen van verlofaanvragen inclusief signaleringen (goedkeuren, afkeuren, doorsturen);
- Raadplegen van een overzicht van de personeelsbezetting over de aangevraagde verlofperiode;
- Beheren van verslagen, afspraken, beoordelingen en activiteiten die te maken hebben met de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers;
- Accorderen van opleidingsaanvragen;
- Invoeren van een nieuwe vacature;
- Raadplegen van gegevens van sollicitanten.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 111 vragen en antwoorden over HRM & technologie (e-HRM).