Welke nadelen kleven er aan kantoorinnovatie?
Bouwkundig stelt Kantoorinnovatie andere eisen aan een gebouw dan een conventionele inrichting. Soms kan het heel vervelend (lees kostbaar) uitpakken wat luchtbehandeling, verwarming en bijvoorbeeld bekabeling betreft.
Op het gebied van ICT, zoals telefooncentrales, netwerkverbindingen en externe inbelmogelijkheden stelt kantoorinnovatie hoge eisen. Zowel aan de hard- en software als aan de gebruikers. Up to date blijven met nieuwe mogelijkheden is dan een ding, mensen leren omgaan met al die opties en erin te motiveren is heel wat anders.
Van de facilitaire organisatie vraagt kantoorinnovatie een actieve rol. Hier zullen capabele mensen de kar moeten kunnen trekken en niet iedere facilitaire manager is opgewassen tegen deze complexe vraagstukken.
Kantoorinnovatie vraagt een gestructureerde aanpak van klachten, problemen en handelingsvraagstukken op facilitair gebied. Een Facilitaire Service Desk, met een geoliede machine (lees: back-office) daar achter is een goed middel om met deze uitdagingen om te gaan, maar welke organisatie heeft dit voldoende op de rit?
Niet alle mensen voelen zich thuis in een dynamisch kantoor. Misschien moeten zij die het echt niet zien zitten de kans krijgen (voorlopig) niet mee te doen. Anders bestaat de kans dat zij afhaken en gaan onderpresteren of ziek worden..Er doen negatieve verhalen de ronde over kantoorinnovatie waardoor het imago van kantoorinnovatie niet altijd even gewenst is. Met name onder de medewerkers/sters wil het nogal eens een gespreksonderwerp op feestjes en verjaardagen zijn hoe de neef van de buurman ervaring heeft met "Flexen" en dat het daar toch helemaal niemand goed bevalt. Daar staat tegenover dat Flexen en de bijbehorende aangepaste werkwijze voornamelijk de jongere generatie wel aantrekt. Dit kan tevens een bewuste keuze zijn om zo de gemiddelde leeftijd binnen een bedrijf te verlagen.
Op het gebied van ICT, zoals telefooncentrales, netwerkverbindingen en externe inbelmogelijkheden stelt kantoorinnovatie hoge eisen. Zowel aan de hard- en software als aan de gebruikers. Up to date blijven met nieuwe mogelijkheden is dan een ding, mensen leren omgaan met al die opties en erin te motiveren is heel wat anders.
Van de facilitaire organisatie vraagt kantoorinnovatie een actieve rol. Hier zullen capabele mensen de kar moeten kunnen trekken en niet iedere facilitaire manager is opgewassen tegen deze complexe vraagstukken.
Kantoorinnovatie vraagt een gestructureerde aanpak van klachten, problemen en handelingsvraagstukken op facilitair gebied. Een Facilitaire Service Desk, met een geoliede machine (lees: back-office) daar achter is een goed middel om met deze uitdagingen om te gaan, maar welke organisatie heeft dit voldoende op de rit?
Niet alle mensen voelen zich thuis in een dynamisch kantoor. Misschien moeten zij die het echt niet zien zitten de kans krijgen (voorlopig) niet mee te doen. Anders bestaat de kans dat zij afhaken en gaan onderpresteren of ziek worden..Er doen negatieve verhalen de ronde over kantoorinnovatie waardoor het imago van kantoorinnovatie niet altijd even gewenst is. Met name onder de medewerkers/sters wil het nogal eens een gespreksonderwerp op feestjes en verjaardagen zijn hoe de neef van de buurman ervaring heeft met "Flexen" en dat het daar toch helemaal niemand goed bevalt. Daar staat tegenover dat Flexen en de bijbehorende aangepaste werkwijze voornamelijk de jongere generatie wel aantrekt. Dit kan tevens een bewuste keuze zijn om zo de gemiddelde leeftijd binnen een bedrijf te verlagen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 267 vragen en antwoorden over Facility Management.