Wat is het verschil tussen een Dienstverlenings- en ActiviteitenGids en facilitaire Service Level Agreements?
Het principe van SLA's is vergelijkbaar met een volledige uitbesteding van de dienstverlening. In de SLA's worden, net als in een commercieel of extern contract, leveringsvoorwaarden en condities opgenomen van de te leveren facilitaire producten en diensten binnen een bepaalde periode. De SLA's leggen voor de organisatieleiding en kostenplaatsverantwoordelijke vast onder welke voorwaarden en tegen welke prijs diensten worden aangeboden.
In de Dienstverlenings- en ActiviteitenGids vindt de individuele consument een raamwerk voor de beschikbare diensten en activiteiten en de condities waaronder deze te verkrijgen zijn (een 'catalogus'). De basis voor de Dienstverlenings- en ActiviteitenGids wordt gelegd in de SLA's. De SLA's zijn een contract op grond waarvan overeenstemming wordt bereikt. De Dienstverlenings- en ActiviteitenGids is een informatieboek en de inhoud is niet onderhandelbaar.
In de Dienstverlenings- en ActiviteitenGids vindt de individuele consument een raamwerk voor de beschikbare diensten en activiteiten en de condities waaronder deze te verkrijgen zijn (een 'catalogus'). De basis voor de Dienstverlenings- en ActiviteitenGids wordt gelegd in de SLA's. De SLA's zijn een contract op grond waarvan overeenstemming wordt bereikt. De Dienstverlenings- en ActiviteitenGids is een informatieboek en de inhoud is niet onderhandelbaar.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 267 vragen en antwoorden over Facility Management.