Welke rol speelt een buyer persona in leadgeneratie?
Om informatie zo direct mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte van de doelgroep is het belangrijk om de deze goed te leren kennen. Bedrijven die het voor elkaar krijgen om hun doelgroep te voorzien van informatie waar die op de een of andere manier mee geholpen wordt, hebben al gauw een streepje voor op hun concurrenten. Ze profileren zich als kennispartner in hun vakgebied en komen daarom bekwaam en betrouwbaar over. Kwalitatief goede content is relevant, duidelijk geschreven, beantwoordt eventueel vragen van de doelgroep en is praktisch toepasbaar.
Probeer daarom te ontdekken wat er speelt binnen de doelgroep, door deze relevante vragen te stellen via bijvoorbeeld enquêtes of interviews. Wat vinden ze belangrijk en hoe past uw product of dienst hierbij? Als u voldoende informatie hebt verzameld, kunt u een buyer persona creëren. De buyer persona is een soort gemiddelde klant die u in het achterhoofd houdt tijdens het schrijven van content. Zorg ook dat intern afstemming is over de kenmerken van een ideale lead/buyer persona, zoals een bepaalde branche, functie of bedrijfsgrootte.
Probeer daarom te ontdekken wat er speelt binnen de doelgroep, door deze relevante vragen te stellen via bijvoorbeeld enquêtes of interviews. Wat vinden ze belangrijk en hoe past uw product of dienst hierbij? Als u voldoende informatie hebt verzameld, kunt u een buyer persona creëren. De buyer persona is een soort gemiddelde klant die u in het achterhoofd houdt tijdens het schrijven van content. Zorg ook dat intern afstemming is over de kenmerken van een ideale lead/buyer persona, zoals een bepaalde branche, functie of bedrijfsgrootte.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.