Welk effect heeft uw sales proces op uw financiële overzichten?
Terwijl we nauwkeurig alles kunnen weten over de hoeveelheid geld die marketing en sales kosten, is de vraag of we het sales proces kunnen gebruiken om die kosten te alloceren relevant.
Analoog aan costdrivers in een productie omgeving kunnen binnen het salesproces de kosten per lead, per opportunity, per voorstel en per order berekend worden. Daartoe moet eerst een verbijzondering van de bestede tijd per salesproces stap plaatsvinden. Hiermee zijn ook de kosten van leads die niet tot een order leiden bekend. Feitelijk komt dat overeen met de kosten van matige kwaliteit zoals die binnen kwaliteitssystemen gedefinieerd worden. Gegevens als deze ondersteunen de beslissing van commercieel management om hetzij een betere leadgeneratie / -kwalificatie, hetzij een salestraining op te starten.
Analoog aan costdrivers in een productie omgeving kunnen binnen het salesproces de kosten per lead, per opportunity, per voorstel en per order berekend worden. Daartoe moet eerst een verbijzondering van de bestede tijd per salesproces stap plaatsvinden. Hiermee zijn ook de kosten van leads die niet tot een order leiden bekend. Feitelijk komt dat overeen met de kosten van matige kwaliteit zoals die binnen kwaliteitssystemen gedefinieerd worden. Gegevens als deze ondersteunen de beslissing van commercieel management om hetzij een betere leadgeneratie / -kwalificatie, hetzij een salestraining op te starten.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 206 vragen en antwoorden over Sales.