Welke criteria gebruiken mensen om producten te vergelijken?
Mensen vergelijken producten op basis van bijvoorbeeld prijs, kwaliteit, leveringstermijn en service, maar kijken ook naar de vermeende betrouwbaarheid van de leverancier en de zorgvuldigheid waarmee ze worden behandeld. Internet biedt de mogelijkheid om die vergelijking vanuit de huiskamer te doen.
Vooral consumentensites zijn bij de aanschaf van technische en meer duurzame producten onmisbaar geworden; denk aan kassa.vara.nl, consumentenbond.nl, kieskeurig.nl en vergelijk.nl.
Daarnaast blijkt de mogelijkheid die sites aanbieden om aangeschafte producten en diensten te beoordelen een dominante rol te spelen. Wehkamp maakt van die optie dankbaar gebruik. Voor Booking.com is die beoordelingsmogelijkheid zelfs een "levensader".
Vooral consumentensites zijn bij de aanschaf van technische en meer duurzame producten onmisbaar geworden; denk aan kassa.vara.nl, consumentenbond.nl, kieskeurig.nl en vergelijk.nl.
Daarnaast blijkt de mogelijkheid die sites aanbieden om aangeschafte producten en diensten te beoordelen een dominante rol te spelen. Wehkamp maakt van die optie dankbaar gebruik. Voor Booking.com is die beoordelingsmogelijkheid zelfs een "levensader".
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.