Hoe wijkt de p van promotie af in de e-marketingmix?
De promotie via banners en buttons op verwante sites blijkt in de praktijk ondertussen vaak weinig succesvol. Een clickrate van 0,1% is al een hele prestatie.
Google Adwords en Google Adsense hebben de online marketing de laatste jaren een geweldige stimulans gegeven. Advertentieboodschappen worden gekoppeld aan de resultaten van trefwoorden die de surfer in de Google zoekmachine invoert. Google is ook nog zo slim om die mogelijkheden te koppelen aan haar gratis e-mail programma Gmail (vandaar ook dat je zoveel gratis opslagruimte krijgt!). De laatse jaren zijn sociale media als Facebook en LinkedIn steeds belangrijk geworden om de aandacht van (poteniële) klanten te vragen.
Google Adwords en Google Adsense hebben de online marketing de laatste jaren een geweldige stimulans gegeven. Advertentieboodschappen worden gekoppeld aan de resultaten van trefwoorden die de surfer in de Google zoekmachine invoert. Google is ook nog zo slim om die mogelijkheden te koppelen aan haar gratis e-mail programma Gmail (vandaar ook dat je zoveel gratis opslagruimte krijgt!). De laatse jaren zijn sociale media als Facebook en LinkedIn steeds belangrijk geworden om de aandacht van (poteniële) klanten te vragen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.