Hoe is meer klantcontact te realiseren?
Bedrijven starten met een chat om klanten betere service te kunnen bieden, maar ook om meer klantcontact te realiseren. Er zijn verschillende functionaliteiten om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk klanten gaan chatten. De chat proactief inzetten is zo’n functionaliteit.
Proactiviteit houdt in dat u de websitebezoekers een begroeting stuurt via de chat: 'Goedendag, waarmee ik u helpen?'. Hierdoor brengt u bezoekers op de hoogte van de mogelijkheid om te chatten, en nodigt ze direct uit voor een gesprek. Van het totaal aan chats strat meer dan 80% vanuit de proactieve begroeting, en minder dan 20% door de bezoeker zelf.
Via chatsoftware is de moment in te stellen waarop het chatvenster wordt getoond aan de bezoeker, meestal tussen de 10 en 40 seconden. Onderzoek met behulp van Google Analytics hoe snel bezoekers de website verlaten. Is er een aanzienlijk deel van de bezoekers dat na minimaal 40 seconden de website verlaat, verstuur dan na 30 seconden het welkomstbericht. Zo ontvangen zo veel mogelijk mensen een uitnodiging om een gesprek aan te gaan.
Proactiviteit houdt in dat u de websitebezoekers een begroeting stuurt via de chat: 'Goedendag, waarmee ik u helpen?'. Hierdoor brengt u bezoekers op de hoogte van de mogelijkheid om te chatten, en nodigt ze direct uit voor een gesprek. Van het totaal aan chats strat meer dan 80% vanuit de proactieve begroeting, en minder dan 20% door de bezoeker zelf.
Via chatsoftware is de moment in te stellen waarop het chatvenster wordt getoond aan de bezoeker, meestal tussen de 10 en 40 seconden. Onderzoek met behulp van Google Analytics hoe snel bezoekers de website verlaten. Is er een aanzienlijk deel van de bezoekers dat na minimaal 40 seconden de website verlaat, verstuur dan na 30 seconden het welkomstbericht. Zo ontvangen zo veel mogelijk mensen een uitnodiging om een gesprek aan te gaan.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.