Op welke manier kunnen banners meer effectief worden gemaakt?
Banners werken niet, wordt vaak beweerd. Dat is niet perse waar. Het wordt alleen zelden goed gedaan. Tips om meer resultaat uit een kleine online advertentie te halen:
- Let op relevantie voor de doelgroep - Bepaal vooraf goed de locatie en doelgroep die u wilt bereiken. Als u een hengelsportwinkel heeft, dan weet u dat het verzorgingsgebied x kilometer is en uw aanbieding enkel interessant is voor sportvissers. Filter op deze twee segmenten;
- Hou de boodschap kort en helder - In minder dan een seconde bepalen kijkers of ze iets de moeite waard vinden. De boodschap moet direct duidelijk zijn, begin dus met de actie die u wilt delen. Bijvoorbeeld: 'nu korting' of 'alles voor de halve prijs'. Dan heeft u de aandacht te pakken, daarna geeft u aan wie u (bedrijf) u bent. Vertel niet wie u bent, maar wat u te bieden heeft.
- Houd het praktisch - Zorg dat u één duidelijke 'call-to-action' heeft. Dus: 'alleen vandaag x procent korting', 'vandaag gratis bezorging', 'bestel nu!'. Zo zorgt u voor conversie en kunt u zien hoeveel mensen de boodschap hebben gezien;
- Maak het urgent - Maak duidelijk dat het om een tijdelijke actie gaat, die binnenkort afloopt. Speel in op de emotie dat mensen niets willen missen;
- Zorg voor een duidelijke landingspagina - Het belangrijkste van de hele banner is de productpagina waar de klik naartoe leidt. Dit moet een goede pagina zijn op een desktop, maar vooral ook mobiel. Controleer of de link goed werkt.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 252 vragen en antwoorden over E-commerce.