Hoe kan de identiteit van de onderneming gewijzigd worden?
De identiteit van een onderneming is dat waarvoor een onderneming staat in het maatschappelijk verkeer naar waarden en normen, uitgedrukt in de kwaliteit van producten, reclame uitingen en wijze van zakendoen. Diezelfde identiteit is ook dat waarmee de werknemers zich identificeren en wat hen legitimeert zich te vereenzelvigen met de doelstelling van de onderneming.
De identiteit van de onderneming wijzigen kan enkel via innovaties in producten en diensten, weliswaar ondersteund door een innoverende marketing en public relations maar consistentie in kwaliteit van innovatieve en kwalitatief goede producten en of diensten (met een deugdelijke financiële performance) is doorslaggevend. Dit betekent dat het wijzigen van de identiteit van de onderneming een zaak van lange adem, vasthoudendheid en consistentie is.
De identiteit van de onderneming wijzigen kan enkel via innovaties in producten en diensten, weliswaar ondersteund door een innoverende marketing en public relations maar consistentie in kwaliteit van innovatieve en kwalitatief goede producten en of diensten (met een deugdelijke financiële performance) is doorslaggevend. Dit betekent dat het wijzigen van de identiteit van de onderneming een zaak van lange adem, vasthoudendheid en consistentie is.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 214 vragen en antwoorden over Verandermanagement.