Welke functionaliteiten kun je bieden via intranet ter ondersteuning van kennismanagement?
Je kunt grofweg de volgende categorieën onderkennen:
- E-learning; medewerkers kunnen via het intranet leren, bijvoorbeeld door leerprogramma’s te doorlopen, examens te doen, opdrachten aangereikt te krijgen.
- Discussie fora; medewerkers kunnen rond bepaalde thema’s met elkaar in discussie gaan, problemen oplossen, relevante documenten delen of nieuwe kennis ontwikkelen.
- Documenten management; medewerkers kunnen via allerlei zoekmethoden documenten vinden die relevant zijn voor hun functie en worden tevens geholpen om nieuwe documenten op de juiste manier op te slaan.
- ‘Yellow pages’ of kenniskaarten; medewerkers kunnen zichzelf profileren binnen de organisatie door aan te geven op welke expertisegebieden ze ervaringen hebben.
- Wiki's; medewerkers kunnen gezamenlijk kennis ontwikkelen of bestaande informatie aanvullen of verbeteren.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 177 vragen en antwoorden over Kennismanagement.