Wat is een real-live concept?
Real-live concepten doen het in de reclame altijd goed. Er gaat immers niets boven het echte leven. De kijkers en lezers kunnen zich vereenzelvigen met mensen zoals zijzelf. Soms is real-live ook echt, zoals de collectieve promotiecampagnes ter bevordering van het het kopen op de markt van het voormalige bedrijfschap Detailhandel. Unox brengt in de winter altijd wel een herkenbaar familietafereeltje rond de keukentafel en brengt met de campagne ‘Kom. Soep.’ het echte leven dichterbij Het gaat dan wel om acteurs, maar toch.
Bij het zuivelmerk ARLA (‘Gun jezelf iets goeds’), een merk van een Scandinavische multinational, loopt het thema ‘familie’ als een rode draad door alle reclame-uitingen. Scoda, een familiemerk bij uitstek, accentueerde dat met de succesvolle ‘14%’ –commercial waarin zeer naturalistisch werd gecast en geacteerd.
Bij het zuivelmerk ARLA (‘Gun jezelf iets goeds’), een merk van een Scandinavische multinational, loopt het thema ‘familie’ als een rode draad door alle reclame-uitingen. Scoda, een familiemerk bij uitstek, accentueerde dat met de succesvolle ‘14%’ –commercial waarin zeer naturalistisch werd gecast en geacteerd.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.