Wat is SIRE?
SIRE is een onafhankelijke stichting die zich ten doel stelt onderwerpen, die voor de samenleving belangrijk zijn maar niet door andere partijen worden opgepakt, aan de orde te stellen en bespreekbaar te maken. SIRE wil wakker schudden en mensen aan het denken zetten en doen beseffen dat bepaalde kwesties niet uit het oog verloren mogen worden. SIRE zet hiertoe, met de belangeloze hulp van de communicatiebranche, multimediale campagnes in.
SIRE is een initiatief van de communicatiebranche, dat in 1967 is gestart. SIRE besteedde in de afgelopen 47 jaar onder meer aandacht aan de thema's pesten, vuurwerk, wellevendheid, donorwerving, ongelukken in huis, relationeel geweld, geweld tegen hulpverleners en eenzaamheid. Verschillende campagnes, w.o 'Kort Lontje' (2006) en ‘De hulplijn voor mensen zonder psychische ziekte’ (2013) kregen belangrijke reclameprijzen.
Critici zetten vraagtekens achter de effectiviteit van de campagnes. De bekendheid van het publiek met SIRE-campagnes is weliswaar groot (gemiddeld boven de 60%), maar vaak is van gedragsverandering op lange termijn weinig te merken.
SIRE is een initiatief van de communicatiebranche, dat in 1967 is gestart. SIRE besteedde in de afgelopen 47 jaar onder meer aandacht aan de thema's pesten, vuurwerk, wellevendheid, donorwerving, ongelukken in huis, relationeel geweld, geweld tegen hulpverleners en eenzaamheid. Verschillende campagnes, w.o 'Kort Lontje' (2006) en ‘De hulplijn voor mensen zonder psychische ziekte’ (2013) kregen belangrijke reclameprijzen.
Critici zetten vraagtekens achter de effectiviteit van de campagnes. De bekendheid van het publiek met SIRE-campagnes is weliswaar groot (gemiddeld boven de 60%), maar vaak is van gedragsverandering op lange termijn weinig te merken.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.