Wat is de kern van een reclamestrategie voor een nieuw product?
Een nieuw product moet in de markt een eigen plaats zien te veroveren. Vaak zullen de productverschillen met concurrenten minimaal zijn. Door een slimme positionering kan er productverschil worden gecreëerd in de perceptie van potentiële klanten.
In de overvolle telecommarkt positioneerde nieuwkomer Ben (een joint venture in 1998 van Tele Denmark en Belgacom) zich met succes als trendy Randstadmerk. Ben slaagde er zelfs in de negatieve publiciteit over de aanvankelijk slechte landelijke dekking superieur te negeren met de beroemde advertentiecampagne 'Ben niet bereikbaar'. Na de overname door T-Mobile in 2002 verdween het merk van de mark om in 2008 weer terug te komen als SIM-only provider. De geleidelijke uitbreiding van de service werd in 2013 door het moederbedrijf weer teruggedraaid waardoor de toekomst van het merk onzeker is.
In de overvolle telecommarkt positioneerde nieuwkomer Ben (een joint venture in 1998 van Tele Denmark en Belgacom) zich met succes als trendy Randstadmerk. Ben slaagde er zelfs in de negatieve publiciteit over de aanvankelijk slechte landelijke dekking superieur te negeren met de beroemde advertentiecampagne 'Ben niet bereikbaar'. Na de overname door T-Mobile in 2002 verdween het merk van de mark om in 2008 weer terug te komen als SIM-only provider. De geleidelijke uitbreiding van de service werd in 2013 door het moederbedrijf weer teruggedraaid waardoor de toekomst van het merk onzeker is.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.