Hoe waardeert het publiek reclame?
Reclame roept vaak ook irritatie op, vooral tv-commercials. Om het lot van de kijker wat te verzachten en de kijkcijfers positief te beïnvloeden, organiseert de STER sinds 1995 elk jaar een publieksprijs voor de beste tv-reclame. De verkiezing van deze z.g. Gouden Loeki heeft zich ontwikkeld tot een belangrijk live televisiespektakel. ASR Nederland won in 2013 de Gouden Loeki met de ‘Olli’-commercial.
Als tegenhanger is er de Loden Loeki, een uitvinding van het programma TROS Radar. Daarin kunnen kijkers tv-spots nomineren die hen het meest hebben geïrriteerd. In 2013 ging het modebedrijf Bonprix met een filmpje over een vechtende tweeling met de ‘eer’ strijken.
Als tegenhanger is er de Loden Loeki, een uitvinding van het programma TROS Radar. Daarin kunnen kijkers tv-spots nomineren die hen het meest hebben geïrriteerd. In 2013 ging het modebedrijf Bonprix met een filmpje over een vechtende tweeling met de ‘eer’ strijken.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.