Is humor in reclame effectief?
Humor is ontegenzeggelijk een van emoties die door reclamemakers het meest als wapen wordt ingezet. Het effect hangt echter af van de soort humor die wordt gebruikt en het product waar het om gaat. Hoe duurder het product, hoe minder humor wordt gewaardeerd. Een hypotheek of een auto van een ton is een serieuze zaak. Knakworstjes en chips zijn dat niet.Mora was een betrekkelijk klein Limburgs familiebedrijf. Dankzij de 'Cora van Mora'-commercials wist de onderneming vanaf 1986 een ijzersterke positie op te bouwen op de markt voor voorgebakken kroketten. Stoppen met het Cora-concept in 2001 kwam het bedrijf op veel negatieve publiciteit te staan dankzij de opkomende sociale media. Cora verscheen daarom vanaf 2006 weer regelmatig op de buis.
De acteur Harry Piekema is als sinds 2004 als ‘supermarktmanager’ het gezicht van Albert Heijn. In 2008 ontving hij daarvoor de Loeki oeuvreprijs. AH heeft hem op basis van een vast en aantrekkelijk arbeidscontract aan zich gebonden.
De acteur Harry Piekema is als sinds 2004 als ‘supermarktmanager’ het gezicht van Albert Heijn. In 2008 ontving hij daarvoor de Loeki oeuvreprijs. AH heeft hem op basis van een vast en aantrekkelijk arbeidscontract aan zich gebonden.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 271 vragen en antwoorden over Reclame Basics.