Hoe en waar kunnen klachten over re-integratiebedrijven worden ingediend?
Als een kandidaat klachten heeft over een re-integratiebedrijf moet hij zich in eerste instantie wenden tot betreffend re-integratiebedrijf. Ieder re-integratiebedrijf heeft een klachtenreglement waarin exact staat hoe men met klachten omgaat. Indien de klacht niet tot tevredenheid wordt afgehandeld, kan de kandidaat de klachtenprocedure volgen van de opdrachtgever (UWV, gemeente). In derde instantie kan hij contact opnemen met de Nationale Ombudsman (inzake klachten over UWV) of met de Ombudsman in zijn gemeente. (Veel gemeenten hebben een eigen Ombudsman.)
Daarnaast zijn er instanties die de belangen van cliënten behartigen zoals Arcon (Landelijke Vereniging Arbeidsongeschikten), Breed Platform Verzekerden en Werk, Helpdesk Gezondheid Werk en Verzekeringen of de CG-raad (Raad voor Chronisch Zieken en Gehandicapten).
Daarnaast zijn er instanties die de belangen van cliënten behartigen zoals Arcon (Landelijke Vereniging Arbeidsongeschikten), Breed Platform Verzekerden en Werk, Helpdesk Gezondheid Werk en Verzekeringen of de CG-raad (Raad voor Chronisch Zieken en Gehandicapten).
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 110 vragen en antwoorden over Re-integratie.