Wat zijn belangrijke taken van een demand organisatie?
De belangrijkste taken zijn:
- Bewaken van de prestaties van de leverancier per contract;
- Aansturen van de uitvoering van het contract (beoordelen, facturatie,instructies etc,);
- Borgen van de noodzakelijke (inhoudelijke) kennis om de prestaties van de leverancier te kunnen beoordelen (competence center);
- Zorg dragen voor een adequate en effectieve relatie met de leverancier;
- Bewaken dat de beoogde voordelen van de afgesloten contracten ook daadwerkelijk gerealiseerd worden (business cases);
- Monitoren van veranderende behoeften in de organisatie en veranderingen in de (externe) omstandigheden en de relevante consequenties vaststellen en vertalen naar benodigde veranderingen in het contract en de relatie;
- Leveranciers periodiek beoordelen (vendorrating) of zij aan de eisen blijven voldoen, hun positie in de markt handhaven, inspelen op nieuwe ontwikkelingen et cetera.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 228 vragen en antwoorden over Outsourcing.