Hoe zorg ik voor heldere voorlichting en communicatie?
Het is van groot belang om de organisatie goed te informeren over competentiemanagement: wat is competentiemanagement, hoe werkt het en waarom wordt het ingevoerd. Hierbij dient ook rekening te worden gehouden met de informatiebehoefte van de verschillende doelgroepen. Daarnaast is mondelinge informatie vaak effectiever dan schriftelijke (liever een workshop dan een handboek).
Start het project bijvoorbeeld met een informatiebijeenkomst waarin aandacht wordt besteed aan wat competentiemanagement is, waarom het wordt ingevoerd, hoe je het kunt gebruiken en wat dit voor de medewerkers en managers betekent. Maak daarnaast bijvoorbeeld een handzaam informatieboekje toegespitst op de doelgroep (medewerkers en managers hebben behoefte aan andere informatie). Daarnaast is het van belang om de organisatie continu te informeren over de voortgang en de stand van zaken met betrekking tot de invoering van competentiemanagement.
Start het project bijvoorbeeld met een informatiebijeenkomst waarin aandacht wordt besteed aan wat competentiemanagement is, waarom het wordt ingevoerd, hoe je het kunt gebruiken en wat dit voor de medewerkers en managers betekent. Maak daarnaast bijvoorbeeld een handzaam informatieboekje toegespitst op de doelgroep (medewerkers en managers hebben behoefte aan andere informatie). Daarnaast is het van belang om de organisatie continu te informeren over de voortgang en de stand van zaken met betrekking tot de invoering van competentiemanagement.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 167 vragen en antwoorden over Competentiemanagement.