Recente artikelen
Leiderschap
Gespreid leiderschap: Voorbij de leider als held
Meer mensen invloed gunnen betekent ook meer zelforganisatie en verantwoordelijkheid.
28648
3
Conflicthantering / Mediation
Waarom breekt er in teams machtsstrijd uit?
"Om te voorkomen dat teamleden een machtsstrijd aangaan, kunnen organisaties twee dingen doen."
12943
0
Strategie ontwikkeling en uitvoering
Moet strategie wel met ‘Why’ beginnen?
Waarom Simon Sinek's advies ‘Start with Why’ niet altijd een goed idee is
8695
4
Bedrijfskunde & Organisatieontwerp
Van design principes naar design organisaties
Design als belangrijk thema op TheNextWeb conference
11168
3
Human Resources Management
Sterk employer brand trekt juiste werknemers
De krapte op de arbeidsmarkt blijft toenemen. Potentiële medewerkers moeten verleid worden tot een overstap.
8593
0
Management modellen
Managementmodellen komen en gaan: Wat werkt écht?
Hoe tot praktisch toepasbare kennis komen. Gebruikswaarde als toetssteen.
16880
2
Feedback
Hoe zorg je ervoor dat feedback geven en ontvangen wél werkt
Kijk eerst op welke aannames een aanpak of aanbeveling is gebaseerd
9877
3
Digitale transformatie
GDPR deadline: de snelste route naar compliance
Hoe goed ben je voorbereid?
8614
0
Leidinggeven
Van burn-out naar hogere arbeidsproductiviteit
Onder druk wordt alles vloeibaar
7619
0
Continue resultaatverbetering
De midden manager, de spil in de organisatie
Balans tussen continuïteit en verandering
9563
1
Feedback
De directeursziekte: minder en slechtere feedback
Leidinggevenden krijgen minder feedback. Hoe meer en betere feedback krijgen? Drie valkuilen.
23912
3
Disruptie
Hoe spraakgestuurde apparaten uw keuzes gaan bepalen
Siri, Alexa en Google Assistant: Voice Search neemt een groot deel van het zoekvolume over.
9300
0
Digitale transformatie
De mens in digitale transformatie
Op zoek naar 'the grey space in the middle'
10156
0
Verwaarlozing en organisatierot
Hoe een verwaarloosde organisatie elk veranderinitiatief neutraliseert
Kijk eerst naar de huidige situatie alvorens veranderinitiatieven in gang te zetten
34456
6
Klantgerichtheid
Klantgerichtheid is het slechtste idee van de 21ste eeuw
Klantgerichtheid is de 'rot' van onze samenleving aan het worden. Welke krachten versterken deze noodlottige dynamiek?
16123
11
Innovatief organiseren
Nieuw Organiseren in het Buitenland
Als twee culturen elkaar ontmoeten begint het met het stellen van vragen
4792
0
Corporate governance
Modern leiderschap vraagt om georganiseerde tegenspraak
Met de maatschappelijke antenne van organisaties is vaak niets mis
14512
0
Agile werken en Wendbaarheid
Wendbaarheid met een agile strategie: Rolling Strategy
De balans fussen de visie op lange termijn en verbeteracties op korte termijn
16298
0
Strategie ontwikkeling en uitvoering
Hoe overbruggen we de kloof tussen strategie en executie?
Waarom meer aandacht voor strategie-executie niet de oplossing is
8033
0
Sturen op verantwoordelijkheid
Rijnlandse Lente?
Geen experts, goeroes en auteurs op het podium maar workshops met de mensen zelf.
20963
0
Besturen en organiseren
Anders verantwoorden. Doorbreek de regelzucht!
Longread: Als regels en aantallen het werkelijke verhaal niet vertellen
22861
7
Risicomanagement
Spoedcursus duurzame AVG-compliance
De tijd dringt en de datum nadert! Mogelijke gevolgen? Flinke boetes, aansprakelijkheid en imagoschade.
8355
1
Innovatief organiseren
Bol.com vergroot autonomie en effectiviteit
De vonken vliegen er vanaf bij bol.com via de sparkmethode
17768
0
Scrum - Agile
Hoe agile moet een strategie zijn?
Waarom agile niet de oplossing voor elk probleem is
13407
3
Professionalisering
Praktische wijsheid als antwoord op de toenemende complexiteit
Over kunnen improviseren, ervaring, moreel kompas, het goede gesprek en moed
26246
0
Interne communicatie en samenwerking
De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining
Een terug- en vooruitblik op de ontwikkelingen in training van communicatieve vaardigheden
9493
2
Samenwerking tussen organisaties
Vergroot innovatiekracht in een ecosysteem
Annemieke Roobeek over netwerkend werken
12620
0
Professionalisering
Meer dingen tegelijk doen (1)
Het kan en het kan niet
8639
0
Gedragsverandering
Managementmythe van de maand: positief denken
Geloof niet in sprookjes. Er is geen bewijs voor. Er is wel een duistere keerzijde
9857
6
Digitale transformatie
On demand organiseren en algoritmisch managen. De trends
De organisatie van de toekomst kondigt zich al aan. Wat doen de traditionele organisaties?
14211
6
Leidinggeven
Zo manage je remote medewerkers
Omgaan met medewerkers op een afstand: tools en tips
8367
1
Slimmer werken
Slimmer werken: geef effectiviteit altijd voorrang. Hoe werkt dat!
Het kortetermijndenken overheerst. Doe de schoenvetertest
6810
0
Organisatieadvies en consultancy
Consultative coaching: het beste van twee werelden
Pleidooi voor een ‘blended solution’, een combinatie van consultancy en coaching
9441
1
Innovatief organiseren
Veranderen? Als we nu eens beginnen bij de vakmensen!
Over omgekeerde weerstand, leiding geven en 'whole system in the room'.
15107
6
Digitale transformatie
Waarom Jeff Bezos 100 miljard heeft (en wij niet)
Hoe consequent leiderschap Amazon groot maakte
21417
0
IT en Business
Innovatie ook mogelijk met oudere IT-systemen
Het legacy-probleem speelt bij vrijwel alle bedrijven. Hoe minimaliseren?
8515
0
Klantgerichtheid
De klantgerichte cultuur, van winst naar klantwaarde
Product, organisatie en klantcontact moeten kloppen anders is het ‘No Deal!’
11691
2
Corporate communicatie
Waarom mensen bedrijven die winst maken wantrouwen
'Greed is good'? Bedrijven met een winstoogmerk worden vaak als immoreel en schadelijk gezien.
10261
1
Personal Branding
Opkomst van communities van zelfstandige professionals
Waarom zzp’ers zich met elkaar verbinden in de gig economy
22551
10
Continue resultaatverbetering
Wat als problemen blijven rondslingeren?
Wat iedere organisatie van Toyota kan leren: Trek vaker aan het koord!
16148
0
Bedrijfskunde & Organisatieontwerp
Holacracy in hypotheekland
Je bent zelf verantwoordelijk voor je rol, je kunt het probleem niet doorschuiven naar de manager.
8144
0
Betrokkenheid, commitment
Waarom bezig zijn met geluk in organisaties een heel slecht idee is
De zin en onzin van Chief Happy Officers
14546
27
Leidinggeven
Al die rijtjes met actiepunten en bulletpoints… Kunt u er wat mee?
Waarom overdrijven vaak beter werkt dan brave afvinklijstjes
6517
0
Interne communicatie en samenwerking
Manager, ze willen je vertrouwen
Maar daar moet jij wel wat voor doen!
6890
0
Management Development
Management Development, maar dan anders
Succesvolle MD programma’s sluiten nauw aan bij het werk. Hoe doe je dat concreet?
17802
0
Risicomanagement
Privacy Management: trends en tips
Fatsoenlijk omgaan met persoonsgegevens wordt iets dat net zo vanzelfsprekend is als goede arbeidsomstandigheden
13076
0
Leidinggeven
Een luie manager heeft autonome medewerkers
Het ontwikkelen van de autonomie van medewerkers vereist ander gedrag van managers. Hoe werkt dat?
16778
1
Besturen en organiseren
De Tunnelvisie Club: de ING-case
Hoe voorkom je tunnelvisie aan de top
11841
0