Recente artikelen
Seks en werk
Professioneel omgaan met intieme relaties op de werkvloer
Partners op de werkvloer geef je tegenspraak
19290
3
Zingeving in werk en organisatie
De energie van je project, team of organisatie lezen
Wat is een organisatiereading?
31130
0
Weerstand tegen verandering
Veranderen moet! Maar de ego's domineren
De feiten zijn overtuigend maar de oude routines en posities blijven blokkeren.
36268
9
Prestatie indicatoren
Pas voor perverse prikkels!
Waarom beloningsprogramma’s vaak averechts werken
12143
1
Human Resources Management
Waarom iedere HR-medewerker ook een Chief Happiness Officer is
Zes tips voor meer geluk op de werkvloer
8929
0
Talent ontwikkeling
Want wat nou als je je personeel niet opleidt?
Hoe zorg je voor de ontwikkeling van je personeel als je geen HR specialist in dienst hebt?
8962
1
Zingeving in werk en organisatie
Nooit meer te druk? Op twee benen? Hoe dan?
Wat het nieuwe time management je kan leren om tot je recht te komen.
26216
1
Scrum - Agile
De spagaat tussen operationele werkzaamheden en projecten
Oproep aan alle managers: Geef uw mensen de ruimte!
10393
0
Duurzaam ondernemen
Gouden tijden voor energie-innovators
Het bedrijfsmodel van energiemaatschappijen staat onder druk
15137
0
Presentatie
Wat leiders kunnen leren van Hollywood
Deze bijdrage helpt om mensen meer te boeien met je boodschap.
5697
2
Organisatiecultuur
Leiderschap in andere culturen
Leiderschap is dat universeel??
11216
2
Creativiteit
Design thinking voor managers
Een kraamkamer vol ideeën. Gebruik de drie ingangen: framen, co creatie en visualiseren.
29592
4
Bedrijfskunde & Organisatieontwerp
Organisaties in transitie: van draaiorgel naar Jazzband
Kleuters werken effectiever samen dan professionals
6070
2
Online Marketing
Merknaambescherming in de jungle van apps en marktplaatsen
Consumenten shoppen het liefst op hun smartphone.
12400
0
Innovatie
Nederlandse bedrijven laten innovatiekracht werkvloer onbenut
“Door gebrek aan beleid vinden innovatieve ideeën geen vruchtbare voedingsbodem”
8042
0
Leidinggeven
Goed leiderschap maakt het verschil
Complexiteit hanteren door leiderschap te bundelen. Ieder is een leider en de leiders stemmen met elkaar af.
12178
0
Projectmanagement
Hoe succesvol zijn agile projecten nu echt?
Is 'agile' wel succesvoller dan 'waterval' of is het niet meer dan een hype ?
15869
2
Klantgerichtheid
Het grote probleem met “medewerkers komen eerst”.
Waarom klanten de absolute prioriteit in organisaties moeten hebben.
9091
5
Organisatiecultuur
Waarom de medewerker centraal moet staan en niet de klant
De cultuur van de organisatie wordt steeds bepalender voor het resultaat.
14920
10
Team ontwikkeling
Zeven verschillen tussen een groep en een team
Werk jij in een groep of een team?
13908
0
Projectmanagement
Dubbel opdrachtgeverschap bij de lagere overheid
Spanningen in de driehoek. Herkennen, erkennen, hanteren (deel 2)
13216
2
Scrum - Agile
Drie communicatierollen in een agile omgeving
Goede communicatie binnen en tussen de agile-teams en met de product owner is cruciaal.
8072
7
Duurzaam ondernemen
Een succesverhaal uit China
Over burgerparticipatie en leenfietsen
17698
1
Leidinggeven
Open brief aan managers: praat meer met je werknemers
Beste Managers, herkennen jullie het volgende gesprek? ‘Hoe gaat het?’, ‘Druk, druk, druk!’.
6597
0
Innovatief organiseren
Een blended workforce managen.
Are you fit for the job? Onmisbare leiderschapskwaliteiten anno 2018
8188
1
Klantgerichtheid
Hoe goed is jouw organisatie opgelijnd met je klant?
En wat je daarvoor nodig hebt in plaats van een Net Promotor Score
4960
0
Zingeving in werk en organisatie
Spiritualiteit in organisaties
Zweverig gezever of zinnige zingeving?
24255
14
Sociale vaardigheden
Twee dingen tegelijk doen (2)
Over de bomen en het bos. Twee perspectieven die we niet tegelijk kunnen toepassen.
5527
0
Human Resources Management
Hoe u uw employee loyaliteit vergroot
Het de kunst om betrokkenheid en verbondenheid blijvend te versterken. Welke factoren werken daartoe?
6722
0
Leidinggeven
Dé trends voor leidinggevenden en professionals
Bent u voorbereid op de nieuwe technologie en op andere vormen van organiseren en samenwerken?
22714
0
Continue resultaatverbetering
Laten we nu maar eens stoppen met verbeteren
Het betere is de vijand van het goede.
10989
14
Leiderschap
Gespreid leiderschap: Voorbij de leider als held
Meer mensen invloed gunnen betekent ook meer zelforganisatie en verantwoordelijkheid.
28629
3
Conflicthantering / Mediation
Waarom breekt er in teams machtsstrijd uit?
"Om te voorkomen dat teamleden een machtsstrijd aangaan, kunnen organisaties twee dingen doen."
12923
0
Strategie
Moet strategie wel met ‘Why’ beginnen?
Waarom Simon Sinek's advies ‘Start with Why’ niet altijd een goed idee is
8694
4
Bedrijfskunde & Organisatieontwerp
Van design principes naar design organisaties
Design als belangrijk thema op TheNextWeb conference
11159
3
Human Resources Management
Sterk employer brand trekt juiste werknemers
De krapte op de arbeidsmarkt blijft toenemen. Potentiële medewerkers moeten verleid worden tot een overstap.
8584
0
Management modellen
Managementmodellen komen en gaan: Wat werkt écht?
Hoe tot praktisch toepasbare kennis komen. Gebruikswaarde als toetssteen.
16877
2
Feedback
Hoe zorg je ervoor dat feedback geven en ontvangen wél werkt
Kijk eerst op welke aannames een aanpak of aanbeveling is gebaseerd
9864
3
Digitale transformatie
GDPR deadline: de snelste route naar compliance
Hoe goed ben je voorbereid?
8613
0
Leidinggeven
Van burn-out naar hogere arbeidsproductiviteit
Onder druk wordt alles vloeibaar
7614
0
Continue resultaatverbetering
De midden manager, de spil in de organisatie
Balans tussen continuïteit en verandering
9554
1
Feedback
De directeursziekte: minder en slechtere feedback
Leidinggevenden krijgen minder feedback. Hoe meer en betere feedback krijgen? Drie valkuilen.
23901
3
Disruptie
Hoe spraakgestuurde apparaten uw keuzes gaan bepalen
Siri, Alexa en Google Assistant: Voice Search neemt een groot deel van het zoekvolume over.
9299
0
Digitale transformatie
De mens in digitale transformatie
Op zoek naar 'the grey space in the middle'
10152
0
Verwaarlozing en organisatierot
Hoe een verwaarloosde organisatie elk veranderinitiatief neutraliseert
Kijk eerst naar de huidige situatie alvorens veranderinitiatieven in gang te zetten
34427
6
Klantgerichtheid
Klantgerichtheid is het slechtste idee van de 21ste eeuw
Klantgerichtheid is de 'rot' van onze samenleving aan het worden. Welke krachten versterken deze noodlottige dynamiek?
16118
11
Innovatief organiseren
Nieuw Organiseren in het Buitenland
Als twee culturen elkaar ontmoeten begint het met het stellen van vragen
4790
0
Corporate governance
Modern leiderschap vraagt om georganiseerde tegenspraak
Met de maatschappelijke antenne van organisaties is vaak niets mis
14503
0