Wat houdt de analyse en het plan van aanpak in?
Na de introductie van de interim-manager in de organisatie wordt binnen een vooraf afgesproken (korte) periode een plan van aanpak gepresenteerd dat vervolgens met de opdrachtgever wordt besproken.
In dit stadium verzamelt de interim-manager zoveel mogelijk relevante gegevens. Daarnaast overlegt hij/zij in- en extern met de betrokken partijen en ontwikkelt hij/zij – indien nodig – verschillende toekomstscenario’s, zodat een beredeneerde keuze kan worden gemaakt.
- Dit plan van aanpak bevat in ieder geval:
- Een aangescherpte en verder uitgewerkte situatieschets;
- De aanpak van de werkzaamheden van de interim-manager;
- De hoofdlijnen van de te bereiken resultaten en de wijze waarop deze tot stand dienen te komen;
- Een (tijd)planning voor de te verrichten werkzaamheden, opgesteld door de interim-manager en de betrokkenen uit de organisatie.
In dit stadium verzamelt de interim-manager zoveel mogelijk relevante gegevens. Daarnaast overlegt hij/zij in- en extern met de betrokken partijen en ontwikkelt hij/zij – indien nodig – verschillende toekomstscenario’s, zodat een beredeneerde keuze kan worden gemaakt.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 194 vragen en antwoorden over Interim-management.