Wat zijn de valkuilen voor invoering van ssc's?
Een grote valkuil bij implementatie is de focus op het ssc an sich. Hierbij wordt de relatie met de externe omgeving, de business units, onvoldoende gemanaged.
Een tweede valkuil is het verwateren van het ssc-concept door operationele problemen met voortdurend kleine aanpassingen in het concept, die bij elkaar opgeteld de essentie van de voordelen van het ssc onderuit halen (verwatering).
Een derde valkuil is dat ontvlechting van de business units tijd vraagt van business management. Deze tijd kan hierdoor niet besteed worden aan klanten.
Een vierde valkuil is dat IT regelmatig de bottle neck vormt bij de totstandkoming van het ssc, waardoor het ssc het karakter krijgt van een IT-project.
Een tweede valkuil is het verwateren van het ssc-concept door operationele problemen met voortdurend kleine aanpassingen in het concept, die bij elkaar opgeteld de essentie van de voordelen van het ssc onderuit halen (verwatering).
Een derde valkuil is dat ontvlechting van de business units tijd vraagt van business management. Deze tijd kan hierdoor niet besteed worden aan klanten.
Een vierde valkuil is dat IT regelmatig de bottle neck vormt bij de totstandkoming van het ssc, waardoor het ssc het karakter krijgt van een IT-project.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 186 vragen en antwoorden over Shared service centers.