De Laatste Meter
Topsector Logistiek presenteert Nationale Kennisagenda
De agenda voor co-creatie
46
0
Op weg naar uitstootvrije mobiliteit in 2050
Om in 2050 klimaatneutraal te rijden, varen en vliegen moet er meer aanbod van duurzame brandstoffen komen
52
0
Zonder data staan transporteurs meteen achter bij gemeentelijke verkeersplannen
Wat heeft de pilot op de Amsterdamse Weesperstraat geleerd?
71
0
Willen we eigenlijk wel duurzame mobiliteit?
Aan ondernemers is natuurlijk weer niets gevraagd
124
0
Physical Internet is de basis voor duurzame supply chains
Roadmap voor keteninnovatie
189
0
Vergroening van vloten zorgt voor ongelijke speelveld in de transportsector
Kleine transporteurs die elektrisch willen rijden? Moeten we dat wel willen?
34
0
Koester de taxi
Beroepsorganisatie KNV wil meer aandacht voor taxi en zorgvervoer
69
0
De logistieke infrastructuur loopt langzaam vast
Zonder logistiek staat alles stil... zonder de ruimte voor de logistiek helemaal
52
0
Zero-emissie zones maken consumentenproducten niet duurder
180
0
Statiegeld: coins are for beggars?
151
0
Afhaalpunten en pakketkluizen voor pakjes?
Dat is geen oplossing
103
0
Inkopen van elektrisch vervoer is een vak apart
Bij zero emissievervoer ontbreekt tot nu toe de inkoper van transport aan tafel
117
0
Regulering taximarkt moet anders door opkomst platforms
54
0
Wat zijn de kansen voor logistieke bedrijven bij e-waste?
148
0
Wint de techniek het van de eigen verantwoordelijkheid op de fiets?
Gedrag is de olifant in de kamer bij verkeersveiligheid
63
0
Circulair shoppen is zoveel meer dan recycling
Van recycling naar recommerce?
108
0
Verlader speelt hoofdrol bij uitbesteden elektrisch vervoer
Waar blijft de cursus: het inkopen van elektrisch vervoer?
32
0
Amsterdam pakt stoepparkeren aan
Het is wel een kwestie van lange adem
162
0
Wordt de algoritme de medewerker de baas?
235
0
Betalen voor prestaties? Logisch toch!
Waarom lukt dat bedrijven bij hun servicecontracten hardnekkig niet?
103
0
Wat moeten gemeenten doen aan stadshubs?
Vooral niet te teveel en met beleid
140
0
Leestip: Als je rijk wordt, dan kom je vanzelf in een beter milieu
Hannah Ritchie over 'Niet het einde van de wereld'
117
0
De Amsterdamse verkeersknip van 12 miljoen
Was dat het waard?
453
0
Intelligent toegangsbeheer voor het sturen van stedelijke mobiliteit
Dat gaat echt nog jaren duren
45
0
Zero emissie bouwlogistiek
Wat kunnen we leren van de koplopers?
115
0
Logistiek & Supply chain management
Deelmobiliteit in Amsterdam: quo vadis?
Felyx en Cargoroo zijn boos op Amsterdam over nieuwe vergunningen
134
0
De Amsterdamse infrastructuur draait om de fietser
Amsterdam moet zich richten op de voetganger, niet op de haastmeute
79
0
Stadslogistiek wordt zero-impact
Zero emissie was een uitdaging, zero impact komt er nu bij
63
0
GLS en PostNL gaan LAT-en.
Gaat dat ook echt werken?
192
0
Plastic recycler Umincorp staat op omvallen: je wint het nooit van de markt
88
0
Zero emissie stadslogistiek: dat moet vijf keer slimmer
Wacht in elk geval niet af tot 2025
40
0
HEMA bepaalt klimaatvoetafdruk
170
0
Rode cijfers voor online levensmiddelen: wat te doen?
84
0
Textiel recycling: ik mis de Zak van Max
121
0
Wordt 2024 het jaar waarin de pakketbezorgers ons echt gaan ontzorgen?
48
0
New book: Building Blocks of S&OP
54
0
Minister laat duurzame bezorgers barsten
22
0
Amsterdam gaat naar 30 km/uur. Is dat een goed plan?
185
0
Podcast: politiek en logistiek over zero emissiezones
23
0
Koplopers over emissieloze bouwlogistiek: niet alles hoeft maar er kan al veel
12
0
De fatbiker moet aan het kruis...
16
0
Albert Heijn online gaat voor zero emissie
41
0
Amsterdamse wethouder houdt vast aan aanschaf diesel afvalwagens
14
0
Minder vliegen en vaker met de trein? Dat is nog vooral wensdenken
17
0
De invoering van zero-emissie zones roept nog veel vragen op
Zijn de gemeenten er echt wel klaar voor?
23
0
De logistieke sector is kapot?
38
0
Het is oorlog in het stadsverkeer
Het verkeersgeweld zit steeds vaker op twee wielen.
28
0
Doorbouwakkoord mogen natuurlijk niet ten koste gaan van toekomstbestendig bouwen
24
0