Wat moet ik vooral laten in online marketing?
Vooral laten:
- Ga uit van wederkerigheid, of: wees niet 'spammy'. Het kenmerk van sociale media is sociaal zijn. Praat niet teveel over uzelf. Het te vaak plaatsen van dezelfde informatie kan ook leiden tot het blokkeren van uw pagina. Iets weggeven is positief: tips en trucs zijn een uitstekende manier om uw expertise te tonen.
- "Like' nooit door u geplaatste berichten ('posts'). Het liken van eigen berichten levert geen extra bereik of verbinding met de doelgroep op. Laat dit los, wanneer u goede toegevoegde waarde biedt aan uw relaties, laten zij dit weten door uw berichten te liken.
- Het aantal likes of volgers dat uw organisatie heeft zegt weinig over het succes van uw organisatie. Wanneer u veel volgers heeft, maar een lage betrokkenheid (weinig interactie), dan levert een grote fanbase zeer waarschijnlijk niets op.
- Vergeet klantenservice niet. De online reputatie van een bedrijf is bijzonder belangrijk. Een goede klantenservice via ;social media kanalen kan een zeer positieve invloed hebben op uw online reputatie.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.