Op welke manier is social selling succesvol?
Wanneer succesvol:
- Maak gebruik van warme introducties. Bij het online verbinden met potentiele klanten, is het essentieel om te kijken welke contacten/connecties u gezamenlijk hebt en wat de gemeenschappelijke basis is waarop u kunt aansluiten. Zo kunt u zich bij het eerste contact onzelfzuchtig en niet-sales gedreven presenteren.
- Blijf (pro)actief. Social Selling betekent dat u sociaal bent én verkoopt. Pas dus beide begrippen toe, dan levert het iets op.
- Ontwikkel (of vind) kwalitatieve content die waardevol is voor klanten en die relevant is voor uw merk. Gebruik deze content om de dialoog te starten via privé-berichten
- Participeer in relevante LinkedIn groepen die zich op uw doelgroep richten
- Deel regelmatig waardevolle content via uw LinkedIn status update. Zo blijft u onder de aandacht van uw netwerk.
- Blijf mogelijke klanten (prospects) koesteren. Slechts een kwart van de prospects koopt al bij het eerste contact. Dit betekent dat binnen de overige driekwart nog volop kansen liggen. Koester die prospects, geef hen aandacht en haal ze op langere termijn binnen, via de levering van kwalitatieve informatie. Denk met ze mee en lever ze ideeën waar ze iets aan hebben.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.