Wat is een keyword?
Een keyword is een woord of een zin die iemand binnen de zoekmachines gebruikt om te zoeken naar meer informatie. Als ik bijvoorbeeld een fiets wil kopen, en in Google (93% van de Nederlanders maakt gebruik van de zoekmachine Google) de woorden ‘fiets kopen’ intyp, dan zijn 'fiets' en 'kopen' de tref- of zoekwoorden. Tenminste één van deze woorden komt in het zoekresultaat (links naar websites) voor.
Of neem bijvoorbeeld iemand die z’n interieur door een stylist wil laten ontwerpen, en hij wil enkel gebruikmaken van natuurlijke (ecologische) materialen. Hij zou dan in Google ‘Interieurstylist met natuurlijke materialen’ kunnen typen. Wanneer u een ecologische interieurstylist bent, dan is het goed om dit soort trefwords in e teksten op uw webpagina op te nemen. Dit is de manier is waarop mensen zoeken en uitkomen op content die u op uw site beschikbaar hebt.
Of neem bijvoorbeeld iemand die z’n interieur door een stylist wil laten ontwerpen, en hij wil enkel gebruikmaken van natuurlijke (ecologische) materialen. Hij zou dan in Google ‘Interieurstylist met natuurlijke materialen’ kunnen typen. Wanneer u een ecologische interieurstylist bent, dan is het goed om dit soort trefwords in e teksten op uw webpagina op te nemen. Dit is de manier is waarop mensen zoeken en uitkomen op content die u op uw site beschikbaar hebt.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.