Hoe zijn kostenbesparingen in het beheer van social media te bereiken?
Het tijdbeslag van social media kan oneindig zijn: de nieuwsstroom is dag en nacht in beweging. Aan de andere kant is het niet nodig om alles minutieus te volgen en overal op te reageren. Bepaal vooraf welk rendement in termen van omzet, naamsbekendheid of andere doelstellingen u wilt bereiken en werk daar planmatig naar toe.
Dit betekent niet alleen berichten inplannen, maar ook gebruikmaken van tools en methodieken die uw online distributie (deels) automatiseren. Zo kunt u berichten plannen via Hootsuite of Buffer, eenvoudige te hanteren hulpmiddelen die ook helpen om content te verzamelen en een overzichtelijk 'dashboard' samen te stellen. Maak echter geen gebruik van de optie om automatische koppelingen aan te brengen (Twitter met Facebook etc.). Hoewel het op het eerste oog gemakkelijk lijkt, blijft maatwerk van belang: elk platform heeft een specifieke doelgroep en een eigen vorm en toon in communicatie.
Dit betekent niet alleen berichten inplannen, maar ook gebruikmaken van tools en methodieken die uw online distributie (deels) automatiseren. Zo kunt u berichten plannen via Hootsuite of Buffer, eenvoudige te hanteren hulpmiddelen die ook helpen om content te verzamelen en een overzichtelijk 'dashboard' samen te stellen. Maak echter geen gebruik van de optie om automatische koppelingen aan te brengen (Twitter met Facebook etc.). Hoewel het op het eerste oog gemakkelijk lijkt, blijft maatwerk van belang: elk platform heeft een specifieke doelgroep en een eigen vorm en toon in communicatie.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.