Wat moet ik vooral doen in online marketing?
Vooral doen:
- Plaats regelmatig berichten, maar overdrijf niet. Wanneer de volgers te vaak en te veel worden 'gevoed' met informatie, loopt u de kans dat ze zullen stoppen u te volgen of u zelfs zullen blokkeren.
- Reageer altijd op berichten van klanten. Wanneer u in contact met uw relaties wilt komen, is het essentieel dat u uw social media accounts, zoals LinkedIn, Twitter, Facebook, etc. regelmatig bijhoudt. U zou een klant ook niet negeren wanneer hij bij u aan de balie staat, toch?
- Bied uw 'fans' iets waar zij enthousiast over kunnen worden. Als u zich richt op de consumentenmarkt, experimenteer dan bijvoorbeeld met prijsvragen en acties om uit te vinden wat voor uw publiek het beste werkt. Of geef iets weg, een e-book bijvoorbeeld. Vraag hen ook naar reacties, erken hun bijdrage.
- Analyseer de resultaten en plan vooruit. Leer uw publiek, de bezoekers van uw website kennen en begrijpen. Waar zijn ze naar zoek? Wat willen ze van u weten en horen? Wat verwachten ze? Hoe beter u uw doelgroep leert kennen, hoe beter u een succesvolle marketingstrategie kunt ontwerpen.
- Stel realistische doelen en verwachtingen. Er bestaat geen wondermiddelen. Het kost tijd en inzet om een online 'community' te bouwen. Zet overzichtelijke en realistische stappen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.