Hoe kan een bedrijf starten met Pinterest?
Pinterest heeft voor bedrijven een aparte aanmeldprocedure. Ga daarvoor naar business.pinterest.com. U kunt een bestaand (privé)account eventueel omzetten naar de zakelijke variant. Bij de aanmeldprocedure wordt direct gevraagd om een aantal profielgegevens in te vullen, waaronder een foto en beschrijving. Geef hierbij uw bedrijf doet en wat u op Pinterest komt doen. Als u uw website wilt tonen bij uw profiel en pins, dan moet je jouw website verifiëren door een bestand te uploaden naar uw site of een metatag in de html-code van uw bedrijfssite te plaatsen.
Vervolgens maakt u een bord, waarop u de afbeeldingen gaat plaatsen. U kunt zoveel borden maken als u zelf wilt. Maak daar gebruik van (mits u zelf voldoende content heeft of tijd heeft om naar content van anderen te zoeken om op uw bord te pinnen). Zo kunt u een bord 'marketing' beter opsplitsen in 'social media', 'offline marketing' en 'communicatie'. Plaats vervolgens content door 'pin toevoegen'. Daarna kunt u de pin bewerken en er eventueel een passend webadres aan toevoegen. In de borden is vrij weinig aanpasbaar, u kunt pins verplaatsen naar een ander bord of pins helemaal verwijderen. Pas wel 'regelmatig de omslagfoto' aan (deze kan worden geselecteerd uit afbeeldingen die al gepind zijn). Het is mogelijk om bezoekers van uw website de content en/of producten te laten pinnen via persoonlijke buttons en widgets die u via een html-code op uw site plaatst. Daarnaast kunt u uw Pinterestaccount (automatisch of handmatig) koppelen aan uw Facebook- en/of Twitteraccount. Ook kent Pinterest de optie 'geheime' borden. U kunt een event op een bord zo voorbereiden en pas publiceren als u deze gereed acht. Het is mogelijk om de e-mailadressen van de personen (medewerkers) toe te voegen die ook de borden mogen beheren. Let wel, diegenen moeten ook een persoonlijk Pinterestprofiel hebben of willen aanmaken om de borden mee te kunnen beheren.
Vervolgens maakt u een bord, waarop u de afbeeldingen gaat plaatsen. U kunt zoveel borden maken als u zelf wilt. Maak daar gebruik van (mits u zelf voldoende content heeft of tijd heeft om naar content van anderen te zoeken om op uw bord te pinnen). Zo kunt u een bord 'marketing' beter opsplitsen in 'social media', 'offline marketing' en 'communicatie'. Plaats vervolgens content door 'pin toevoegen'. Daarna kunt u de pin bewerken en er eventueel een passend webadres aan toevoegen. In de borden is vrij weinig aanpasbaar, u kunt pins verplaatsen naar een ander bord of pins helemaal verwijderen. Pas wel 'regelmatig de omslagfoto' aan (deze kan worden geselecteerd uit afbeeldingen die al gepind zijn). Het is mogelijk om bezoekers van uw website de content en/of producten te laten pinnen via persoonlijke buttons en widgets die u via een html-code op uw site plaatst. Daarnaast kunt u uw Pinterestaccount (automatisch of handmatig) koppelen aan uw Facebook- en/of Twitteraccount. Ook kent Pinterest de optie 'geheime' borden. U kunt een event op een bord zo voorbereiden en pas publiceren als u deze gereed acht. Het is mogelijk om de e-mailadressen van de personen (medewerkers) toe te voegen die ook de borden mogen beheren. Let wel, diegenen moeten ook een persoonlijk Pinterestprofiel hebben of willen aanmaken om de borden mee te kunnen beheren.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.