Is LinkedIn te overwegen als advertentiekanaal?
Hoewel de meningen over adverteren via LinkedIn verdeeld zijn kan het zeker een goede aanvulling op de marketingmix zijn. Met meer dan 4 miljoen maandelijks actieve Nederlandse gebruikers is LinkedIn een kanaal om met een potentieel interessante, zakelijke doelgroep in contact te komen. LinkedIn claimt dat 4 van de 5 gebruikers bedrijfsbeslissingen nemen. Door goede berichten, artikelen, links of foto’s te plaatsen kunt u al een groot bereik realiseren, zeker wanneer een bericht viraal gaat. Toch bereikt u hier wellicht niet de juiste doelgroep mee. Door te adverteren op LinkedIn bepaalt u zelf wie uw boodschap te zien krijgt: van een zeer brede doelgroep tot een hele specifieke, al heeft het minder mogelijkheden om te segmenteren dan Google of Facebook.
De doelgroep kiest u in alle gevallen op basis van carrièregegevens, bedrijfsinformatie, opleiding, interesses en/of demografie. Kies er eventueel ook voor om ‘doelgroep uitbreiden’ in te schakelen. LinkedIn zal de advertenties dan ook aan vergelijkbare personen weer gaan geven.
De doelgroep kiest u in alle gevallen op basis van carrièregegevens, bedrijfsinformatie, opleiding, interesses en/of demografie. Kies er eventueel ook voor om ‘doelgroep uitbreiden’ in te schakelen. LinkedIn zal de advertenties dan ook aan vergelijkbare personen weer gaan geven.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 96 vragen en antwoorden over Online Marketing Strategie.