Boeken
Slimmer werken
Alles Zonder Controle
10 gouden regels voor succes
4549
4
Sociale vaardigheden
Psychology is taking a positive turn
Review of Authentic Happiness - Martin Seligman (2002)
1832
2
Prestatie indicatoren
Prestatiebeloning werkt nauwelijks, maar prestatie-afstemming werkt wel
28400
18
Oplossingsgericht managen
Deeltijdwerk: kiezen of delen?
2180
9
Oplossingsgericht managen
Oplossingsgericht management, simpel werkt het best
Recensie van Oplossingsgericht management, simpel werkt het best, van Louis Cauffman, 2001.
11819
14
Management modellen
Organisatie-verandering: Opgesloten in de verkeerde modellen!
Bespreking van: Beer, M. & Nohria, N. (Eds.) 2000. Breaking the Code of Change. Boston, Mass.: Harvard Business School Press.
71683
9
Overheid
Zilverpolder
meer dan zo maar een roman
2533
2
Kernwaarden
Kostenmanagement: doe het zelf!
Cost management is een belangrijk element van het besturingssysteem
12631
0
Interim-management is een afwijking
Bespreking van een proefschrift over interim-management
5425
9
ICT & Internet
Blote Bits, de naakte waarheid over E-business
Bespreking van Blote Bits - W. Smit & W. de Bruin m.m.v. P. Korsten en S. Klop
4785
4
Organisatieadvies en consultancy
In één boek: Ultieme Consultant
Wow. Dat wil ik ook!
7336
5
Performance management
Het prestatiemanagementportaal
world-class prestatiemanagement in praktijk gebracht!
9116
5
Strategie ontwikkeling en uitvoering
Spectaculaire bedrijfsresultaten bereiken en vasthouden?
Bespreking van Good to great, Jim Collins, 2001
11877
17
Besturen en organiseren
Logistieke lessen voor het top management
De regels voor supply chain management veranderen
5640
3
Assessment
Principes van Beoordeling
Bespreking van Hofstee, W.K.B.: Principes van Beoordeling. Methodiek en ethiek van selectie, examinering en evaluatie
8510
0
Performance management
Performance Scorecards, measuring the right things in the real world
Bespreking van: Chang en Morgan, Performance Scorecards, measuring the right things in the real world
2935
1
Sales / Verkopen
Flow en de Kunst van het Zakendoen
7 Vitale Inzichten voor Topverkopers en Topondernemers
7148
9
The Strategy-Focused Organization
Bespreking van: Kaplan en Norton, The Strategy-Focused Organization, Harvard Business School Press, 2000
6210
3
Beoordelen
Waarom schaffen we prestatiebeoordeling niet af?
Bespreking van: Abolishing Performance Appraisals.
26391
23
Logistiek & Supply chain management
Jongen, van geld uitgeven word je niet rijk!
Kent u uw logistieke kosten wel?
6990
3
Sociale vaardigheden
The Inner Game of Work
Bespreking van: Gallwey, W.T. The Inner Game of Work, Random House, New York 2000
27784
5
Human Resources Management
Weg met alle Regels. Wat de beste managers anders doen.
Recensie van een nieuw HRM boek
12375
9
Klantgerichtheid
Help, de klant verzuipt
Over het organiseren van klantverantwoordelijkheid
31944
10
Management modellen
O nee, niet nog een management-hype!
De belofte van de complexiteitstheorie
13970
18
ICT & Internet
Korte leesgids voor de nieuwe economie
Kevin Kelly, Shapiro en Varian, Anthony en Michael Perkins, Geoffrey Moore, Johnson en Kippola
3031
2
Organisatieadvies en consultancy
Duivelse praktijken: Bekentenissen van een ex-consultant
Recensie van: Lewis Pinault, Consulting Demons, Inside the Unscrupulous World of Global Corporate Consulting, HarperBusiness, 2000
2803
7
Missie en visie
Succes door 8 organisatiewaarden
Bespreking van Lasting Change, door Lebow en Simon
35420
3
Opmars van het aandeelhouderskapitalisme: zegen of vloek?
De Anorexiastrategie, over de gevolgen van saneren.
1761
3
Interne communicatie en samenwerking
Geen voorspellingen maar actie
Peter F. Drucker: Management Challenges for the 21st Century, Harper Business, 1999
1830
0
On Competition
Michael E. Porter: On Competition, Harvard Business School Press, 1999
9233
0
Management modellen
Management, structuur en cultuur
Jaap Polling: Over het gebruik van organisatietheorieen, proefschrift, Wageningen Universiteit, 1999
33198
0
The Horizontal Organization
Frank Ostroff: What the organization of the future actually looks like and how it delivers value to customers. Oxford University Press, 1999
35042
0
Kennismanagement
Intellectueel kapitaal
T. Stewart: Intellectual Capital VS L. Edvinsson: Intellectual Capital
5751
1
Ondernemerschap
The New Pioneers
Thomas Petzinger Jr.: The New Pioneers. The men and women who are transforming the workplace and marketplace. Simon & Schuster, 1999
1115
0
Customers.com
Patricia B. Seybold & Ronni T. Marsha: Customers.com. How to create a profitable business strategy for the internet and beyond. Times Books, 1998
2450
0
Talent ontwikkeling
Competentiegerichte werving en selectie
Robert Wood en Tim Payn: Competency Based Recruitment and Selection. A Practical Guide. John Wiley and Sons, 1998
19297
13
Strategie ontwikkeling en uitvoering
Een Angelsaksische Rijnlander
Jack Beatty: The World According to Peter Drucker, Free Press, 1998
1393
0
Leiderschap
XXL
Jos van Hezewijk en Marcel Metze: XXL, SUN, 1998. Adviezen voor zowel bedrijven als managers die de top willen bereiken.
1090
0
Net Worth
John Hagel III & Marc Singer: Net Worth, shaping markets when customers make the rules. Harvard Business School Press, 1999
2202
0
Human Resources Management
In het dilemma gevangen
D.J.B. van der Leest, G.R.A. de Jong, P.W.M. van Haaren. Decentralisatie en Personeelsmanagement. Het dilemma tussen ondernemen en besturen. Van Gorcum/Stichting Management Studies, 1997
4266
0
Flexibiliteit
J.A. Jonker, A. van Hooff en H. Messchendorp: Flexibiliteit, het vermogen van organisaties en mensen om te veranderen. Van Gorcum, Assen, 1998
2992
0
Emotie management
Emotionele intelligentie
EQ en sociaal-emotioneel leiderschap
10022
1
Information rules
Carl Shapiro & Hal Varian, Information Rules. A Strategic Guide to the Network Economy. Harvard Business School Press, 1999
2972
2
Concerns in het vizier van Hans van Londen
Hans van Londen, De waarde en waarden van concerns, Van Gorcum/Stichting Management Studies, 1998
6355
0
ICT & Internet
Unleashing the Killer App
De twaalf principes voor het ontwerp van killer apps
5041
6
Performance management
Gung Ho!
Ken Blanchard & Sheldon Bowles (1998). Gung Ho! Increase Productivity, Profits and Your Own Prosperity. HarperCollins Business
9322
3
Innovatie
Het Innovator’s-dilemma
Recensie van nieuwste boek van Clayton M. Christensen
10772
3
Human Resources Management
Bedrog in selectie
Liz Walley & Mike Smith. Deception in Selection. Wiley, 1998
2983
2