Welke kennis is nodig om te starten met neuromarketing?

Voldoende kennis over de manier waarop een effectieve campagne moet worden opgestart is erg belangrijk: Wat is de boodschap? Wie is de doelgroep? Wat is de doelstelling? Om een goede neuromarketing campagne te starten komt hier nog eens kennis over het onderbewustzijn van de consument bij. Om een start te maken met neuromarketing is het verstandig om u te verdiepen in alle mogelijkheden die neuromarketing biedt. Wie zijn de experts? Welke onderzoeken zijn er al gedaan? Wat zijn de leereffecten? Vervolgens kunt u de kennis en inzichten 'vertalen' naar uw eigen vakgebied of branche. Bedenk wel: de verschillende onderzoeksmethoden en bijbehorende inzichten verschillen per medium (online/offline). Kijk dus goed wat relevant is voor uw werkzaamheden en de manier(en) waarmee u met uw doelgroep communiceert.

Het is dus van belang om:
  • Kennis te hebben over de basis van neuromarketing;
  • Een idee te hebben over hoe de manier waarop de theorie in de campagne kan worden toegepast;
  • Een optimalisatie-element (Cialdini) toe te voegen;
  • De campagne live te zetten en het element te testen;
  • Resultaten te evalueren.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.