Wat zijn te vermijden fouten bij het gebruik van neuromarketing?
Het is belangrijk om met een basiskennis van neuromarketing aan de slag te gaan. Welke effecten zijn er gemeten in het verleden en kunnen deze worden toegepast in mijn specifieke campagne? Vermijd de verleiding om direct aan de slag te gaan, zo bouwt u geen gefundeerde campagne op met de juiste argumenten en de juiste resultaten.
Het is ook van belang om niet direct te veel te willen. Niet alle principes van Cialdini werken in één campagne. De beïnvloedingsprincipes hangen sterk af van het type campagne. Bedenk van de voren wat het belangrijkste doel is (Welk gedrag moet de doelgroep idealiter vertonen?). Koppel daar vervolgens een neuromarketingelement aan en test in hoeverre deze werkt. Blijf vervolgens testen, testen, testen. Wanneer u niet zeker bent over de reden waarom een campagne een succes of flop is, dan heeft u geen duidelijke input voor een volgende campagne. Ditzelfde principe werkt ook voor een neuromarketingcampagne.
Het is ook van belang om niet direct te veel te willen. Niet alle principes van Cialdini werken in één campagne. De beïnvloedingsprincipes hangen sterk af van het type campagne. Bedenk van de voren wat het belangrijkste doel is (Welk gedrag moet de doelgroep idealiter vertonen?). Koppel daar vervolgens een neuromarketingelement aan en test in hoeverre deze werkt. Blijf vervolgens testen, testen, testen. Wanneer u niet zeker bent over de reden waarom een campagne een succes of flop is, dan heeft u geen duidelijke input voor een volgende campagne. Ditzelfde principe werkt ook voor een neuromarketingcampagne.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.