Wat is de toegevoegde waarde van neuromarketing?
Met behulp van neuromarketing worden goede resultaten bereikt: meer leads, een beter gebruiksgemak van websites of een boodschap die beter verwerkt wordt. Met neuro-onderzoek is consumentengedrag beter te voorspellen. Het kan associaties (positieve en negatieve emoties) van het brein inzichtelijk maken. En het kan inzicht geven in het onderbewuste, waar zich processen afspelen waarvan hij zich misschien nauwelijks bewust is tijdens een aankoopbeslissing en waardoor de effectiviteit van uitingen zichtbaar wordt.
Dit geeft vele mogelijkheden tot onder andere productverbeteringen, omdat de producent kan inspelen op deze onbewuste behoeften van de consument. Neuromarketing is vooral zinvol als mensen hun drijfveren of mening niet onder woorden willen brengen, omdat die controversieel of sociaal niet-wenselijk is, of omdat ze zich daar niet van bewust zijn.
Dit geeft vele mogelijkheden tot onder andere productverbeteringen, omdat de producent kan inspelen op deze onbewuste behoeften van de consument. Neuromarketing is vooral zinvol als mensen hun drijfveren of mening niet onder woorden willen brengen, omdat die controversieel of sociaal niet-wenselijk is, of omdat ze zich daar niet van bewust zijn.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.