Wat houdt het begrip 'wederkerigheid' in?

Eeen ander principe van Cialdini is wederkerigheid. Dit omschrijft hij als volgt: als we iets krijgen, ontstaat er een gevoel van verplichting om iets terug te doen. Bij ongevraagde gunsten of giften werkt de kracht van wederkerigheid nog sterker. Wederkerigheid houdt in dat we altijd geneigd zijn om schulden in te lossen: als iemand iets voor je doet, of je iets geeft,voel je je verplicht om iets terug te doen voor de ander. Door slim met deze wederkerigheid om te gaan, lukt het ook om de klant te overtuigen. Dit kan virtueel door bepaalde informatie, zoals e-boeken, e-cursussen, dagelijks handige tips in de mailbox, gratis via een website of social media aan te bieden, en ook materieel, zoals bijvoorbeeld via kerstpakketten, catalogi en instructie-dvd´s, etc. Deze brengen wederkerigheid en de zogenaamde 'gunfactor' bij klanten naar boven.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.