Wat zijn de voorwaarden voor een goede neuromarketing campagne?

In een goede neuromarketingcampagne zijn elementen verwerkt die conversieverhogend werken. Wat erg belangrijk is bij een campagne met toepassing van neuromarketing elementen is om de campagne zo in te richten dat er voor vervolgcampagnes lessen uit kunnen worden getrokken. Bij online marketing campagnes wordt er meestal één specifiek element tegelijk getest (bijvoorbeeld het element schaarste: 'OP=OP'). Wanneer de conversie inderdaad hoger blijkt te zijn, kan er door middel van een A/B test worden bepaald of dit is toe te schrijven aan het toegepaste element. Als dit het geval is kan het worden toegepast in andere campagnes. Het is belangrijk om de diverse elementen één-voor-één te testen, omdat anders de relatie oorzaak-gevolg difuus wordt. En 'less is more'. Wanneer er veel verschillende elementen tegelijkertijd worden toegepast, kan dit bovendien zorgen voor een te druk design en ziet de consument (en de marketeer) door de bomen het bos niet meer en is niet meer onomstotelijk vast te stellen wat 'werkt'. 
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 51 vragen en antwoorden over Neuromarketing.