Welke sectoren verkopen het meest via internet?
De omzetgroei komt vooral uit de online verkoop van producten, zoals kleding, tablets en speelgoed (+12% ten opzichte van 2012). Het segment Speelgoed ( € 105 miljoen in 2013) is het sterktst stijgende segment van de online shopping markt, gevolgd door Muziek (€ 123 miljoen). Ook de grootste productsegmenten Telecom (€ 1,5 miljard) en Kleding (€ 850 miljoen) stijgen sterker dan de totale online markt. De omzet uit de online verkoop van diensten stijgt minder hard. Dit komt onder andere door de relatief lage omzetgroei van het segment Reizen. Reizen blijft wel het grootste segment van de online shopping markt met een omzet van € 3,9 miljard.
Gemiddeld kopen online shoppers 9 x per jaar iets op internet voor een totaal bedrag van € 982, 6% meer dan in 2012. De totale online omzet in Nederland lag in 2013 rond de 10,6 miljard euro, een groei van zo'n 8,5 % ten opzichte van het jaar daarvoor. De toename van het aantal bestellingen zorgt vooral voor groei van de online markt.
Gemiddeld kopen online shoppers 9 x per jaar iets op internet voor een totaal bedrag van € 982, 6% meer dan in 2012. De totale online omzet in Nederland lag in 2013 rond de 10,6 miljard euro, een groei van zo'n 8,5 % ten opzichte van het jaar daarvoor. De toename van het aantal bestellingen zorgt vooral voor groei van de online markt.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.