Voor welke marketingdoeleinden wordt telemarketing ingezet?

Telemarketing via interne of externe callcenters wordt ingezet om nieuwe adressenbestanden op te bouwen of bestaande op te schonen, marktinformatie te verzamelen, klanten te informeren of te werven, orders aan te nemen, trouwe klanten te belonen (loyaliteitsacties), klanttevredenheid te peilen, vragen van gebruikers te beantwoorden (helpdesk) of klachten te verwerken (klachtenlijn). Een bekend bedrijf dat met telefonische klantenwerving groot is geworden is de inmiddels ter ziele gegane DSB-bank, met o.a. het label Becam (hypotheken, financieringen). Grote automerken laten de after sales service niet aan lokale dealers over, maar schakelen gespecialiseerde call centers in om klanttevredenheid te peilen. Een grote speler is bijvoorbeeld ELEAD-CRM dat met gespecialiseerde medewerkers een compleet in- en outbound pakket voor de automotive industrie biedt.
Word pro

Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.