Wat is de rol van jobmarketing?
Jobmarketing is een nieuwe, snel groeiende specialisatie in het marketingvak. De krappe arbeidsmarkt van de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw dwong bedrijven niet alleen beter en gerichter te werven. Ook het imago van het bedrijf als werkgever speelde een belangrijke rol bij het in contact komen met potentiële medewerkers.
Nu met de ruimere arbeidsmarkt de rollen zijn omgedraaid en internet bovendien een veel grotere rol speelt, richt jobmarketing zich op het creëren en implementeren van tastbare (banenmarkten) en virtuele marktplaatsen waar werkzoekenden en potentiële werkgevers elkaar kunnen ontmoeten. Ook not-for-profit organisaties als het UWV maken gebruik van marketingexpertise om vooral de online communicatie naar een hoger niveau te tillen.
Nu met de ruimere arbeidsmarkt de rollen zijn omgedraaid en internet bovendien een veel grotere rol speelt, richt jobmarketing zich op het creëren en implementeren van tastbare (banenmarkten) en virtuele marktplaatsen waar werkzoekenden en potentiële werkgevers elkaar kunnen ontmoeten. Ook not-for-profit organisaties als het UWV maken gebruik van marketingexpertise om vooral de online communicatie naar een hoger niveau te tillen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 353 vragen en antwoorden over Marketing Basics.