Wat is de geschiedenis van direct marketing?
In 1872 kwam Montgomery Ward op het idee om zijn klanten een prijslijst toe te sturen van de meest benodigde producten voor boeren op het platteland. Dit vanwege afwezigheid van winkels in de buurt.
In 1886 werd de basis gelegd voor het postorderbedrijf Sears & Roebuck door Richard Warren Sears door op afstand horloges aan te bieden aan alle spoorwegbeambtes; hij leverde de goederen onder rembours.
In Nederland werd in 1937 de Nederlandse Boekenclub opgericht en in 1952 plaatst de heer G.H. Wehkamp zijn eerste direct response-advertentie in de omroepbladen.
De term direct marketing werd voor het eerst gebruikt in de jaren zeventig van de twintigste eeuw door Lester Wunderman, die direct marketing-technieken introduceerde bij merken als American Express en Columbia Records
Met name in Duitsland was de groei aanvankelijk spectaculair. Postorderaars van het eerste uur als Neckermann, Otto en Quelle domineren daar nog steeds de markt.
In 1886 werd de basis gelegd voor het postorderbedrijf Sears & Roebuck door Richard Warren Sears door op afstand horloges aan te bieden aan alle spoorwegbeambtes; hij leverde de goederen onder rembours.
In Nederland werd in 1937 de Nederlandse Boekenclub opgericht en in 1952 plaatst de heer G.H. Wehkamp zijn eerste direct response-advertentie in de omroepbladen.
De term direct marketing werd voor het eerst gebruikt in de jaren zeventig van de twintigste eeuw door Lester Wunderman, die direct marketing-technieken introduceerde bij merken als American Express en Columbia Records
Met name in Duitsland was de groei aanvankelijk spectaculair. Postorderaars van het eerste uur als Neckermann, Otto en Quelle domineren daar nog steeds de markt.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 126 vragen en antwoorden over Direct Marketing.