Wat draagt nog meer bij aan een compliant adressenbestand?
Het verkrijgen van de opt-in is een verplicht onderdeel van leadwerving en dus essentieel voor een e-maildatabase. Daarnaast komt voor een echt compliant bestand meer kijken:
- Zorg voor een actueel bestand - Verwerk afmeldingen direct en spreek een termijn af voor het verwijderen van inactieve e-mailadressen. Heeft de eigenaar van een e-mail adres een bepaalde tijd uw mails niet geopend? Haal deze dan uit het bestand of overweeg een her-activatiecampagne;
- Betrek externe partijen - Kijk eens naar keurmerken zoals ISO en/of zoek aansluiting met partijen zoals DDMA. De DDMA heeft een nauwe relatie met instanties zoals ACM. Zij houden in de gaten of er partijen zijn die zich niet aan de wetgeving houden. Externe partijen leveren een frisse blik, zorgen voor nieuwe inzichten en houden u scherp om uw bestand compliant te kunnen blijven inzetten.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 126 vragen en antwoorden over Direct Marketing.