Wat zijn beurzen?
Wat is een beurs?
Wat is het verschil tussen een beurs en een tentoonstelling?
Wat betekent het begrip Live Communicatie?
Wat is de historie van de beurs als marketinginstrument?
Welke mensen bezoeken beurzen?
Trekken vakbeurzen meer serieuzere bezoekers?
Wat doen vakbeurzen om de kwaliteit van de bezoekers te vergroten?
Wat voor soort beurzen zijn er?
Is er een strikte scheiding tussen vak- en publieksbeurzen?
Wanneer spreken we van een horizontale vakbeurs?
Wanneer spreken we van een verticale vakbeurs?
Waar is informatie over beurzen te vinden?
Wat zijn kentallen voor de beurzenbranche?
Wat zijn de kerncijfers voor de beursbranche?
Wat zijn de meest succesvolle consumentenbeurzen?
Wat zijn de meest bezochte vakbeurzen?
Beursdeelname
Welke rol speelt de beurs als marketing-instrument?
Waarom nemen bedrijven deel aan een beurs?
Wanneer zullen bedrijven <I>niet</I> aan een beurs deelnemen?
Welke specifieke marketingdoelen worden bij beursdeelname nagestreefd?
Wat wordt bedoeld met lead generation?
Wat is de invloed van een beurs op de corporate identity en het productimago?
Wat is de rol van beursdeelname bij relatiemarketing?
Wat is het verschil tussen relatiemarketing en relatiemanagement?
Wat zijn de specifieke voordelen van beursdeelname?
Waarom is beursdeelname marketing-tactisch belangrijk?
Wat is one-to-one marketing?
Welke rol spelen beurzen in het proces van one-to-one marketing?
Hoe bepaal je of het deelnemen aan een beurs commercieel interessant is?
Wat staat er in het beursplan?
Waarom is het formuleren van een doelstelling bij beursdeelname belangrijk?
Wat kost beursdeelname?
Hoe kan een budget voor beursdeelname worden vastgesteld?
Hangt de hoogte van het budget af van de doelstelling?
Is het resultaat van voorgaande beurzen een betrouwbare leidraad?
Wat wordt bedoeld met primaire en secundaire doelgroepen?
Hoe kan de juiste beurs worden geselecteerd?
Wat bepaalt een succesvol beursplan?
Wat omvat een concept voor beursdeelname?
Welke factoren bepalen mede het succes van een beursdeelname?
Welke interne factoren spelen een rol bij beursdeelname?
Waaruit kan de eigen publiciteit rondom beursdeelname bestaan?
Waar kan ik een beursagenda vinden?
Effectmeting
Wie registreert het resultaat van beurzen?
Welke criteria gelden bij het selecteren van beurzen?
Wat wordt bedoeld met het kwantitatieve bereik van een beurs?
Wat is kwalitatief beursbereik?
Hoe kan het kwalitatieve bereik van een beurs worden bepaald?
Welke rol speelt het bezoekersaantal bij het selecteren van een beurs?
Speelt het aantal exposanten een rol bij het deelnemen aan een beurs?
Wanneer speelt het aantal exposanten een minder belangrijke rol?
Hoe belangrijk is publiciteit rondom een beurs?
Hoe belangrijk is de follow-up na afloop van de beurs?
Wat wordt bedoeld met conversie?
Waarom is een evaluatie van beursdeelname van belang?
Wat zijn succesfactoren voor deelname aan een beurs?
Hoe kan het succes van beursdeelname worden bepaald?
Op welke andere manieren kan het effect van beursdeelname worden gemeten?
Hoe kan een verbetering van de naamsbekendheid op een beurs worden gemeten?
Hoe kan het belang van de beurs als marketinginstrument worden bepaald?
Is het resultaat van een beursdeelname direct na afloop duidelijk?
Welke rol speelt de beursorganisatie bij de registratie van standbezoekers?
Wat is de zin van het registreren van passanten?
Stands
Wat voor soorten stands zijn er?
Wat is een wandstand?
Wat is een hoekstand?
Wat is een kopstand?
Wat is een eilandstand?
Wat is een doorloopstand?
Wat is een verdieping stand?
Zijn er nieuwe trends in standvormen?
Mag ik zelf mijn standvorm bepalen?
Ben ik volledig vrij in hoe ik de stand wil bouwen?
Hoe selecteer ik een standbouwer?
Is er een organisatie van standbouwers?
Is de plaats van de stand op een beurs van invloed op het succes ervan?
Hoe kunnen veel bezoekers naar een stand worden getrokken?
Meest voorkomende misverstanden over beursdeelname
Ik heb niets nieuws te bieden op de beurs en wij kunnen nu al de vraag niet aan?
Beurzen kosten veel tijd en zijn duur?
Het op een beurs staan verstoort de dagelijkse gang van zaken in mijn bedrijf?
Ik heb geen idee hoeveel mensen ik moet inzetten om mijn doelstellingen te halen?
Ik wil weten waar ik aan begin. Beurzen zijn voor mij te riskant?
Ik heb het gevoel dat er sprake is van beursmoeheid. Nogal wat beurzen trekken steeds minder bezoekers?
Men spreekt van beurzen en evenementen. Maar een beurs is toch een evenement?
Checklists
Waar moet ik aan denken rond de organisatie van beursdeelname?
Waar moet ik aan denken bij perscontacten?
Waar moet ik aan denken om free publicity te genereren?
Waar moet ik aan denken rond de standbouw?
Waar moet ik aan denken wat betreft standpersoneel?
Waar moet ik aan denken rond de logistiek?
Waar moet ik aan denken bij de inzet van drukwerk?