Waar moet ik aan denken bij perscontacten?
Denk aan:
- Teksten ten behoeve van beurscatalogus;
- Aanleveren van informatie voor website van de beursorganisatie of voor een beursbulletin;
- Persbericht over deelname met informatie over te tonen producten/diensten en eventuele nevenactiviteiten tijdens de beurs ten behoeve van de vakpers (tenminste 4 weken voor beurs verzenden) uitnodiging voor een bezoek aan de stand, het bijwonen van nevenactiviteiten;
- Persbericht over presentatie nieuw product of nieuwe dienst, uitkomsten van gehouden onderzoek of ander relevant nieuws (verzenden naar afdeling perszaken algemene media enkele dagen voor de beurs);
- Samenstellen van persmap met verzonden persberichten, documentatie, foto's (voorraad persmappen neerleggen in de perskamer van het beurscomplex en beschikbaar houden in de stand voor bezoekende journalisten);
- Registratie van journalisten die de stand bezoeken;
- Foto's van speciale activiteiten met bijschrift neerleggen in de perskamer.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 92 vragen en antwoorden over Beurzen.