Wanneer verzend ik een betalingsherinnering?
In de regel verstuurt u 2 dagen na afloop van de betalingstermijn een herinnering. U geeft daarmee een duidelijk signaal af dat u vasthoudt aan de betalingstermijn.
Verzendt u deze eerder, dan loopt u het risico dat het de betaling doorkruist, wat onnodig werk en irritatie bij de debiteur kan geven. Doet u het echter veel later, dan komt er niet veel van de bedoelde signaalfunctie terecht.
U kunt echter wel tijdens een zogenaamde service call enkele dagen voor de vervaldatum van de factuur informeren of de factuur is ontvangen en wanneer betaling zal plaatsvinden. Hiermee kunt u eventuele klachten en daardoor betalingsvertraging ondervangen.
Verzendt u deze eerder, dan loopt u het risico dat het de betaling doorkruist, wat onnodig werk en irritatie bij de debiteur kan geven. Doet u het echter veel later, dan komt er niet veel van de bedoelde signaalfunctie terecht.
U kunt echter wel tijdens een zogenaamde service call enkele dagen voor de vervaldatum van de factuur informeren of de factuur is ontvangen en wanneer betaling zal plaatsvinden. Hiermee kunt u eventuele klachten en daardoor betalingsvertraging ondervangen.
Pro-abonnees downloaden gratis het Ebook met 184 vragen en antwoorden over Debiteurenbeheer.