04
MW

Social Media in en om de organisatie

De trends bij marketing, verandermanagement, klachtenmanagement, recruitment en personal branding. De 'donkere kant' van de social media.

Sociale media als Twitter, Facebook en LinkedIn: Toepassingen bij marketing, verandermanagement, klachtenmanagement, recruitment en personal branding. Ervaringen van bedrijven en 'lessons learned'. De social media, interne communicatie en gedragscodes. De 'donkere kant' van de social media.

Het media landschap verandert ingrijpend. Marketing, interne en externe communicatie verschuiven in de richting van interactieve communicatie en co-creatie. Reputatie management van organisaties en personal branding van personen raken nauw verbonden met hun mogelijkheden tot betere interactie. De communicatie is de reactie.

Wat is social media?

Social media zijn online platforms waar de inhoud door interactie tussen gebruikers tot stand komt. In tegenstelling tot traditionele websites, vindt er weinig tot geen redactionele regie plaats t.a.v. de geplaatste inhoud. Bezoekers delen via social media veelal hun belevingen, nieuws, foto’s en video’s met hun netwerk. Veel social media platforms bieden de mogelijkheid aan deelnemers om elkaar vragen te stellen, te discussiëren,...

Trending

Child_scribble_age_1y10m
Columns
Slimmer werken

2014: jaar van de cocreatie!

Kom uit je hok en voel wat er leeft
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
7573
6
Crowdboating
Cover stories · Boeken
Social Media in en om de organisatie

Waarom co-creatie en crowdsourcing vaak mislukken

Zoek de ‘innovation sweetspot’ en selecteer de juiste klanten
Sjors van Leeuwen
57369
6
Scoren met waardecreatie! - Instrument om uw concurrentievoordeel te vatten
Columns
Klantgerichtheid

De kritische succesfactoren van cocreatie

Bedrijven faciliteren via de interactie de waardevorming bij de klant
Frank de Langen
21105
0
Consumentgestuurde Cocreatie - De consument bepaalt het product, een bedrijf het succes
Cover stories · Cases
Online Marketing

Consumentgestuurde Cocreatie

De consument bepaalt het product, een bedrijf het succes
Lies Goezinne
27968
0
Cocreatie als route naar publieke waarde! - Cocreatie en innovatie van beleid en uitvoering
Columns
Innovatie

Cocreatie als route naar publieke waarde!

Cocreatie en innovatie van beleid en uitvoering
Dirk-Jan de Bruijn InnovatiefOrganiseren.nl
13685
6

Tips & Tricks

140811-boston-ice-bucket-challenge-1350_26906d39ac7ead702b45e5b7707b8dc6
Columns
Online Marketing

Van sympathie naar cash: The Ice Bucket Challenge

5 tips voor een succesvolle virale campagne
Jan Verdonk
17861
2
empathy-good-manners
Actueel
ICT & Internet

Hoe ontwikkel je een goede online klantenservice

Vier tips en een steengoed filmpje voor betere online klantenservice
Actueel MNGMNTST
40150
0
communicatie
Columns
Social Media in en om de organisatie

5 Gemiste kansen in social media marketing

Hoe u gebruikt wordt door LinkedIn, Facebook en Twitter
Paul Kersbergen
26952
1
virtual
Actueel
Personal Branding

Persoonlijke branding als nietszeggende onzin

10 sociale media tips om uw virtuele merk op te peppen
Actueel MNGMNTST
25121
11
Personal Branding via de social media - Tips voor goed reputatie management
Actueel
Social Media in en om de organisatie

Personal Branding via de social media

Tips voor goed reputatie management
Actueel MNGMNTST
36327
2

Auteurs die meeschrijven aan Social Media in en om de organisatie

Zie alle