Jezelf als een aantrekkelijk merk neerzetten op internet is een vak apart en vreet tijd! Internet-communities, vriendensites, blogs en social media winnen aan populariteit. Het open karakter en de laagdrempeligheid spreken veel mensen aan om mee te doen. Niet meedoen wordt meer en meer een handicap.
De kunst om jezelf te zien en verder te ontwikkelen als sterk merk (Personal branding) is daarbij erg nuttig. Laat je op ideeen brengen door de lessen van succesvolle merken. Hier volgen er vijf:
Een sterk merk ondersteunt de business
Een sterk merk zijn is geen doel op zich. Een merk symboliseert slechts waar men voor staat. Formuleer persoonlijke doelstellingen voor de komende jaren helder. Wat is jouw visie op het vakgebied? En welke strategie moet worden gehanteerd om de persoonlijke doels...
Wel wil ik benadrukken dat authencitiet heel belangrijk is in deze.
Natuurlijk kun je je gaan richten op doelgroepen, en bedenken welke behoefte zij nodig hebben.
Verlies hierbij niet jezelf uit het oog. Op de lange termijn zal het niet gaan brengen wat je wilt. Je hebt de ladder tegen de verkeerde muur geplaatst.